Procter&Gamble i DSA Financial Group Liderami Filantropii 2010
Procter and Gamble DS Polska S.A. z Warszawy oraz DSA Financial Group S.A. z Wrocławia to zwycięzcy czwartej edycji ogólnopolskiego konkursu Liderzy Filantropii. Organizator konkursu – Forum Darczyńców – nagrodził firmy, które konsekwentnie prowadziły działania filantropijne w roku 2009, gdy światowy kryzys finansowy z całą mocą dotarł do Polski.
Tegoroczna edycja konkursu Liderzy Filantropii miała przynieść odpowiedź na kilka pytań, m.in. w jakim stopniu kryzys finansowy wpłynął na zaangażowanie społeczne firm oraz które spółki w trudnym 2009 roku pozostały wierne filantropii i wspierały finansowo lokalne społeczności, fundacje i inne organizacje działające na rzecz dobra wspólnego. O tym, że miniony rok był wyjątkowo trudny świadczą chociażby dane Ministerstwa Finansów. Liczba przedsiębiorstw, które wykazały stratę w CIT wzrosła z 82 tys. w 2008 roku do 92 tys. w roku 2009. Wzrosła także wysokość przeciętnej straty: z 328 tys. zł do 572 tys. zł.
– Tegoroczna edycja konkursu przyniosła nam prawdziwą huśtawkę nastrojów. Z jednej strony zanotowaliśmy spadek nakładów na filantropię w kwotach bezwzględnych i to jest powód do zmartwienia. Jednak z drugiej strony firmy z pierwszej dziesiątki przekazały na cele społeczne większy odsetek swoich dochodów przed opodatkowaniem niż to miało miejsce w poprzedniej edycji. Tu odnotowaliśmy zadziwiający wzrost z 0,4% do 1,7% – powiedziała Maria Zaguła-Holzer, kierująca Forum Darczyńców w Polsce.
W kategorii „Firma, która przekazała najwięcej środków na cele społeczne” o włos przed Telekomunikacją Polską S.A. zwyciężył Procter and Gamble DS Polska S.A. z łączną kwotą darowizn 8.442.345 zł. W sumie – 25 firm zakwalifikowanych do rywalizacji w tej kategorii – przekazało w zeszłym roku 49.373.809 zł darowizn pieniężnych.
– Działalność społeczna jest wpisana w misję Procter &Gamble, opartą na dążeniu do poprawy życia ludzi na całym świecie. Jako korporacyjny obywatel, będąc częścią społeczności, dokładamy szczególnych starań, aby reagować na problemy społeczeństwa, w którym żyjemy i pracujemy. Staramy się zawsze udzielać pomocy, tam gdzie jest to potrzebne. Dlatego, chociaż w tym roku trendy wydatków firm na cele społeczne są spadkowe, nasze zaangażowanie wzrosło. W takich akcjach jak „Podaruj Dzieciom Słońce” czy program UNICEF z marką Pampers zebraliśmy więcej środków niż w latach poprzednich a nasze programy działalności społecznej w Polsce takie jak np. „P&G. Żyj, poznawaj, rozwijaj się” rozwijają się coraz bardziej (…) – powiedział Marek Kapuściński, Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny P&G w Polsce.
W kategorii premiującej podmioty, które przekazały w minionym roku na cele społeczne największy odsetek swoich dochodów przed opodatkowaniem wygrała DSA Financial Group S.A. – debiutant w Konkursie. Spółka z Wrocławia, zajmująca się usługami finansowo-prawnymi, przekazała na cele społeczne 5,53 proc. swojego dochodu, czyli 646 800 zł.
– Hasło DSA to „Pomnażamy wartości”. Właśnie poszanowanie wartości w biznesie, zasad etycznych w relacjach z klientami, współpracownikami czy partnerami biznesowymi jest dla nas bardzo ważne. Dzisiejsze wyróżnienie potwierdza naszą dojrzałość, wrażliwość na otoczenie i aktywny udział w budowaniu dobra społecznego. Filantropia nie jest kategorią do ścigania się, konkurowania, a raczej do popularyzowania. Cieszę się więc, że firm mających ambicje, by znaleźć się w dzisiejszym rankingu jest więcej i oby z roku na rok nas przybywało – mówi Sławomir Bełz, Prezes DSA Financial Group S.A.
Po raz pierwszy Forum Darczyńców przyznało nagrodę specjalną za systematyczną filantropię i zaangażowanie społeczne firmy oraz jej właścicieli. Otrzymali ją właściciele Grupy Atlas, którzy co roku z prywatnego zysku podwajają darowizny przekazywane na cele społeczne z budżetu firmy.
Uroczyste wręczenie statuetek i dyplomów laureatom odbyło się na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Gali towarzyszyła debata „Czy filantropia to dobra inwestycja?”, w której wzięli udział: prof. Wojciech Gasparski – Dyrektor Centrum Etyki Biznesu Akademii Leona Koźmińskiego oraz Instytutu Filozofii i Socjologii PAN, Irena Pichola – Lider zespołu ds. zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnego biznesu PricewaterhouseCoopers, Dariusz Winek – Dyrektor Departamentu Analiz Makroekonomicznych i Sektorowych, Główny Ekonomista Banku BGŻ oraz laureaci konkursu.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
09.02.2025
Konferencja CSR Poland 2025
-
08.01.2025
Truck Care ostrzega przed martwy polem
-
22.12.2024
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów