Procter & Gamble, firma oferująca takie marki jak Gillette, Ariel, Always czy Pampers, dostarczyła 6 miliardów litrów czystej wody pitnej w ramach akcji prowadzonej razem z fundacją Clinton Global Initiative (CGI).
W 2010 r. P&G zobowiązała się dostarczać aż do 2020 roku 2 miliardy litrów czystej wody pitnej rocznie. Każdego dnia ponad 2000 dzieci umiera wskutek chorób biegunkowych spowodowanych wodą niezdatną do picia. W wiosce, położonej 200 kilometrów na zachód od Rangunu miejscowej rodzinie wręczono 6-miliardowy litr wody.
Aby uczcić tę okazję, P&G ogłosiła również rozpoczęcie wieloletniej i szeroko zakrojonej współpracy z USAID. Głównym celem tej współpracy jest polepszenie zdrowia matek i dzieci w Birmie, między innymi poprzez dostarczenie jej mieszkańcom w ciągu najbliższych 2 lat przynajmniej 200 milionów litrów czystej wody pitnej.
Od dziesięciu lat firma dostarcza krajom rozwijającym się czystą wodę pitną, wykorzystując w tym celu technologię P&G Purifier of Water (saszetka puryfikacyjna). Proszek do oczyszczania wody jest szybkim sposobem na jej uzdatnienie wody. Każda saszetka puryfikacyjna P&G zawiera 4 gramy proszku i wystarczy na oczyszczenie 10 litrów wody. Substancja usuwa ze skażonej wody powszechnie występujące w wodzie bakterie (również tych, które wywołują cholerę), wirusy (w tym powodujących zapalenie wątroby typu A) oraz pierwotniaki, co pomaga obniżyć zapadalność na choroby biegunkowe w krajach rozwijających się o 90%.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
30.05.2023
Stare zwierzęta hodowlane
-
22.05.2023
Trwają zgłoszenia do Effie Awards Poland 2023
-
19.05.2023
Rusza kolejna edycja kampanii „Z Kujawskim pomagamy pszczołom”
-
11.05.2023
Koniec „charytatywnych nakrętek”
-
21.04.2023
Jak nie zmarnować szansy na Effie
-
17.04.2023
Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2022. Dobre praktyki” opublikowany