Z okazji Międzynarodowego Dnia Wolontariusza, ustanowionego przez Zgromadzenie Ogólne ONZ, Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy prezentuje wyniki najnowszej edycji badania, przeprowadzonego wśród pracowników banku angażujących się w wolontariat.
Z tegorocznego badania wynika, że po otrzymaniu od pracodawcy wsparcia, pracownicy chętniej angażują się w działania na rzecz innych. Wyniki badania pokazały, że dla 74% ankietowanych wolontariat pracowniczy w Citi Handlowy był pierwszym zetknięciem się z tego typu pracą. Respondenci zapytani o niepokoje związane z udziałem w projektach społecznych najczęściej wskazywali obawę, że prace związane z takim projektem mogą okazać się na tyle czasochłonne, że ucierpią na tym ich obowiązki służbowe (33% odpowiedzi) oraz zmniejszy się ilość czasu dla bliskich (32%). Ponieważ to właśnie obawy związane z czasochłonnością wolontariatu są najczęściej wskazywanym przez respondentów wyzwaniem, bardzo istotna jest dla nich między innymi możliwość uzyskania od pracodawcy dodatkowego dnia wolnego w roku z przeznaczeniem na pracę społeczną – ten oferowany przez Citi Handlowy element wsparcia wolontariuszy ceni sobie aż 77% ankietowanych – komentuje Krzysztof Kaczmar, prezes Zarządu Fundacji Kronenberga przy Citi Handlowy.
Powody zaangażowania społecznego są przede wszystkim czynniki emocjonalne, dla 73% badanych powodem udziału w projektach wolontariackich była chęć pomagania innym i robienia czegoś pożytecznego. 45% z nich wskazało na poczucie satysfakcji, a 40% odpowiedziało, że lubi czuć się potrzebnym. 29% badanych postanowiło zaangażować się w wolontariat ze względu na to, że ich bliscy lub znajomi też są wolontariuszami.
Możliwość przebywania z inni ludźmi jest motywacją do działania – 93% badanych wolontariuszy preferuje pracę w grupie. Wśród głównych korzyści prac wolontariackich 70% badanych wskazuje możliwość poznawania ludzi ze środowisk, którym udzielają pomocy. 62% respondentów uważa, że uczestnictwo w tego typu akcjach wzmacnia umiejętności osobiste i społeczne, a 56% za zaletę uważa także możliwość integracji z współpracownikami. Niemal trzech na czterech respondentów przyznało, że na rzecz innych pracują regularnie, z czego 60% deklaruje, że robi to często – podobnie jak w ubiegłorocznym badaniu rekordziści wskazali, że udzielają się w ramach wolontariatu nawet kilkanaście razy w roku.
Badanie ankietowe uczestników Programu Wolontariatu Pracowniczego w Citi Handlowy zostało przeprowadzone w okresie maj-lipiec 2013 r. Celem badania było zgromadzenie danych potrzebnych do efektywnego rozwijania Programu Wolontariatu Pracowniczego w Citi Handlowy. Większość odpowiedzi nie sumuje się do 100% ponieważ przy większości pytań ankietowani byli proszeni o wybór do trzech najbardziej odpowiadającym im odpowiedzi.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.08.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
03.06.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy