logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  06.12.2013

Praca wolontariuszy Citi Handlowy



Z okazji Międzynarodowego Dnia Wolontariusza, ustanowionego przez Zgromadzenie Ogólne ONZ, Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy prezentuje wyniki najnowszej edycji badania, przeprowadzonego wśród pracowników banku angażujących się w wolontariat.

Z tegorocznego badania wynika, że po otrzymaniu od pracodawcy wsparcia, pracownicy chętniej angażują się w działania na rzecz innych. Wyniki badania pokazały, że dla 74% ankietowanych wolontariat pracowniczy w Citi Handlowy był pierwszym zetknięciem się z tego typu pracą. Respondenci zapytani o niepokoje związane z udziałem w projektach społecznych najczęściej wskazywali obawę, że prace związane z takim projektem mogą okazać się na tyle czasochłonne, że ucierpią na tym ich obowiązki służbowe (33% odpowiedzi) oraz zmniejszy się ilość czasu dla bliskich (32%). Ponieważ to właśnie obawy związane z czasochłonnością wolontariatu są najczęściej wskazywanym przez respondentów wyzwaniem, bardzo istotna jest dla nich między innymi możliwość uzyskania od pracodawcy dodatkowego dnia wolnego w roku z przeznaczeniem na pracę społeczną – ten oferowany przez Citi Handlowy element wsparcia wolontariuszy ceni sobie aż 77% ankietowanych – komentuje Krzysztof Kaczmar, prezes Zarządu Fundacji Kronenberga przy Citi Handlowy.

Powody zaangażowania społecznego są przede wszystkim czynniki emocjonalne, dla 73% badanych powodem udziału w projektach wolontariackich była chęć pomagania innym i robienia czegoś pożytecznego. 45% z nich wskazało na poczucie satysfakcji, a 40% odpowiedziało, że lubi czuć się potrzebnym. 29% badanych postanowiło zaangażować się w wolontariat ze względu na to, że ich bliscy lub znajomi też są wolontariuszami.  

Możliwość przebywania z inni ludźmi jest motywacją do działania – 93% badanych wolontariuszy preferuje pracę w grupie. Wśród głównych korzyści prac wolontariackich 70% badanych wskazuje możliwość poznawania ludzi ze środowisk, którym udzielają pomocy. 62% respondentów uważa, że uczestnictwo w tego typu akcjach wzmacnia umiejętności osobiste i społeczne, a 56% za zaletę uważa także możliwość integracji z współpracownikami. Niemal trzech na czterech respondentów przyznało, że na rzecz innych pracują regularnie, z czego 60% deklaruje, że robi to często – podobnie jak w ubiegłorocznym badaniu rekordziści wskazali, że udzielają się w ramach wolontariatu nawet kilkanaście razy w roku.

Badanie ankietowe uczestników Programu Wolontariatu Pracowniczego w Citi Handlowy zostało przeprowadzone w okresie maj-lipiec 2013 r. Celem badania było zgromadzenie danych potrzebnych do efektywnego rozwijania Programu Wolontariatu Pracowniczego w Citi Handlowy. Większość odpowiedzi nie sumuje się do 100% ponieważ przy większości pytań ankietowani byli proszeni o wybór do trzech najbardziej odpowiadającym im odpowiedzi.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 16.02.2023

    LPP dołączyło do sygnatariuszy porozumienia Accord Pakistan


  • 07.02.2023

    #NieSzukajWymowki – Jasiek Mela inspiruje do działania


  • 03.02.2023

    Zjedz ziemniaczki, będzie deserek — Foodsi organizuje warsztaty less waste


  • 31.01.2023

    Przystanek Zieleń na Mokotowie i ‎Wilanowie


  • 09.01.2023

    Niedoskonałe warzywa wracają do sieci Lidl Polska


  • 05.12.2022

    4F przerabia kurtki dla ludzi na kurteczki dla psów


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek