logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Praca wolontariuszy Citi Handlowy
06.12.2013
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Praca wolontariuszy Citi Handlowy



Z okazji Międzynarodowego Dnia Wolontariusza, ustanowionego przez Zgromadzenie Ogólne ONZ, Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy prezentuje wyniki najnowszej edycji badania, przeprowadzonego wśród pracowników banku angażujących się w wolontariat.

Z tegorocznego badania wynika, że po otrzymaniu od pracodawcy wsparcia, pracownicy chętniej angażują się w działania na rzecz innych. Wyniki badania pokazały, że dla 74% ankietowanych wolontariat pracowniczy w Citi Handlowy był pierwszym zetknięciem się z tego typu pracą. Respondenci zapytani o niepokoje związane z udziałem w projektach społecznych najczęściej wskazywali obawę, że prace związane z takim projektem mogą okazać się na tyle czasochłonne, że ucierpią na tym ich obowiązki służbowe (33% odpowiedzi) oraz zmniejszy się ilość czasu dla bliskich (32%). Ponieważ to właśnie obawy związane z czasochłonnością wolontariatu są najczęściej wskazywanym przez respondentów wyzwaniem, bardzo istotna jest dla nich między innymi możliwość uzyskania od pracodawcy dodatkowego dnia wolnego w roku z przeznaczeniem na pracę społeczną – ten oferowany przez Citi Handlowy element wsparcia wolontariuszy ceni sobie aż 77% ankietowanych – komentuje Krzysztof Kaczmar, prezes Zarządu Fundacji Kronenberga przy Citi Handlowy.

Powody zaangażowania społecznego są przede wszystkim czynniki emocjonalne, dla 73% badanych powodem udziału w projektach wolontariackich była chęć pomagania innym i robienia czegoś pożytecznego. 45% z nich wskazało na poczucie satysfakcji, a 40% odpowiedziało, że lubi czuć się potrzebnym. 29% badanych postanowiło zaangażować się w wolontariat ze względu na to, że ich bliscy lub znajomi też są wolontariuszami.  

Możliwość przebywania z inni ludźmi jest motywacją do działania – 93% badanych wolontariuszy preferuje pracę w grupie. Wśród głównych korzyści prac wolontariackich 70% badanych wskazuje możliwość poznawania ludzi ze środowisk, którym udzielają pomocy. 62% respondentów uważa, że uczestnictwo w tego typu akcjach wzmacnia umiejętności osobiste i społeczne, a 56% za zaletę uważa także możliwość integracji z współpracownikami. Niemal trzech na czterech respondentów przyznało, że na rzecz innych pracują regularnie, z czego 60% deklaruje, że robi to często – podobnie jak w ubiegłorocznym badaniu rekordziści wskazali, że udzielają się w ramach wolontariatu nawet kilkanaście razy w roku.

Badanie ankietowe uczestników Programu Wolontariatu Pracowniczego w Citi Handlowy zostało przeprowadzone w okresie maj-lipiec 2013 r. Celem badania było zgromadzenie danych potrzebnych do efektywnego rozwijania Programu Wolontariatu Pracowniczego w Citi Handlowy. Większość odpowiedzi nie sumuje się do 100% ponieważ przy większości pytań ankietowani byli proszeni o wybór do trzech najbardziej odpowiadającym im odpowiedzi.








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile

  • 01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    „Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska

  • 25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka

  • 17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    InPost ratuje życie

  • 10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek