logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Polska, Prawa człowieka
   ──────  25.11.2005

Powrót cenzora



23 listopada 2005r. Gazeta Wyborcza oraz Rzeczpospolita po raz pierwszy od 1989r. ukazały się ze śladami ingerencji cenzury. Pokazano w ten sposób, co zostałoby z pierwszych stron ich gazet, gdyby wydawano je na Białorusi.

Tego dnia w największych miastach Polski i w Brukseli Amnesty International rozwiesiła 30 tys. portretów z wizerunkami pięciu polityków i dziennikarzy represjonowanych na Białorusi: Aleksandra Wasiliewa, jednego z przywódców Komitetu Strajkowego Przedsiębiorców Prywatnych, Mikoły Markiewicza, redaktora naczelnego zlikwidowanej przez władze gazety "Pahonia", Andżeliki Borys, prezes zepchniętego do podziemia Związku Polaków na Białorusi, Andrzeja Pisalnika, rzecznika ZPB, i Andrzeja Poczobuta, redaktora naczelnego "Magazynu Polskiego".

Plakaty przymocowywano do drzew i słupów szarą taśmą, która jednocześnie zaklejała usta portretowanym ludziom. W ten sposób zilustrowano jak wygląda wolność słowa na Białorusi, gdzie władza prawie zniszczyła niezależne media.

Celem akcji było uświadomienie Polakom skali problemu ograniczania wolności słowa na Białorusi i nakłonienie ich do podjęcia konkretnych działań, które mogłyby pomóc w przywróceniu wolności wypowiedzi. Do "Gazety" dołączono pocztówkę z protestem do prezydenta Łukaszenki – każdy czytelnik mógł ją podpisać i wysłać ją na adres ambasady Białorusi w Warszawie. W ciągu pierwszego dnia kampanii Polacy wysłali 100 tys. takich listów.

Kampania realizowana przez agencję Saatchi&Saatchi zdobyła wiele nagród: Złoty Zegarek dla najlepszej kampanii z Festiwalu Golden Drum w Portorożu, Grand Prix w konkursie Art Director’s Club of Europe, Brązowego Lwa w Cannes, 3 nagrody na konkursie KTR (2 złote i 1 brązową), Grand Prix i Złote Effie w kategorii non-profit na festiwalu Effie 2006, Brązowy Bęben w kategorii Media Campaign, Złoty Bęben w kategorii Outdoor oraz Srebrny Bęben w kategorii reklamy prasowej.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Wolność słowa na Białorusi
Czas:
2005.11.23 - 2005.12.23
Tematy:
Prawa człowieka
Kraje:
Polska
Nadawca:
Amnesty Internatrional
Media:
Prasa, plakaty
Wykonawca:
Saatchi&Saatchi
Adresaci:
Społeczeństwo polskie, mieszkańcy Brukseli, politycy
Hasło kampani:
Tak wygląda wolność słowa na Białorusi





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


  • 12.05.2022

    „Druh znaczy przyjaciel” – Dem zaprojektował polsko-ukraiński słowniczek dla dzieci


  • 11.05.2022

    Dzień bez Śmiecenia — inauguracja letniej edycji Operacji Czysta Rzeka


  • 10.05.2022

    Gazeta.pl i Ukrayina.pl licytują słynne znaczki pocztowe z podpisami bohaterów Ukrainy


  • 06.05.2022

    Muzeum Narodowe w Warszawie i AMS pokazują sztukę w przestrzeni miasta


  • 03.05.2022

    Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek