logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Powraca kampania „5 porcji warzyw owoców lub soku”
07.10.2011
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Powraca kampania „5 porcji warzyw owoców lub soku”



We wrześniu br. rozpoczęła się 2. edycja ogólnopolskiego programu edukacyjnego „5 porcji warzyw, owoców lub soku” Stowarzyszenia Krajowa Unia Producentów Soków (KUPS). Kampania jest skierowana do dzieci, ale angażuje również ich rodziców, nauczycieli oraz lekarzy. 

Program „5 porcji warzyw, owoców lub soku” wdraża zalecenia Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), która podkreśla konieczność włączenia do diety codziennego spożywania owoców i warzyw. W ramach akcji prowadzony jest program edukacyjny dla szkół podstawowych z całej Polski. Nauczyciele
i uczniowie klas I-III, którzy biorą udział w programie, otrzymają opracowane przez metodyków materiały edukacyjne. Kampania zakłada również działania skierowane do rodziców i lekarzy. Na potrzeby programu powstał również film edukacyjny, gra komputerowa oraz strona internetowa.

Zdobytą podczas programu wiedzę dzieci będą mogły utrwalić i przekazać dalej biorąc udział
w konkursie dla szkół, promującym ideę pięciu porcji. Konkurs „Piję sok przez cały rok” ma na celu utrwalenie wiedzy uczniów poprzez praktyczne działania i zabawę, a także edukacjęosób
z najbliższego otoczenia uczniów
– ich rodziców, kolegów, sąsiadów.

W pierwszej edycji kampanii, przeprowadzonej w roku szkolnym 2010/2011, wzięło udział niemal 300 tysięcy dzieci z ponad 4 tys. szkół. Akcja przyniosła pozytywne rezultaty – zwiększył się zarówno poziom wiedzy dzieci i rodziców na temat zdrowego odżywiania, jak i wzrosło wśród nich spożycie owoców i warzyw, także w formie soku. Efektywność programu została sprawdzona badaniem wiedzy na temat zdrowego odżywiania wśród uczestników akcji.

Wyniki badania wykazały, że prawie o połowę wzrosła liczba dzieci spożywających owoce i warzywa  na śniadanie i zabierających je do szkoły, a ¾ dzieci piło w domu sok – czyli o 41% więcej niż przed rozpoczęciem kampanii. – Liczymy, że obecna edycja programu przyniesie jeszcze lepsze rezultaty, utrwali wśród uczniów wiedzę zdobytą przed rokiem i nauczy ich czegoś nowego, a także obejmie swoim zasięgiem kolejne dzieci i rodziców – mówi Julian Pawlak, Prezes Stowarzyszenia KUPS.

Program „5 porcji warzyw owoców lub soku” został objęty honorowym patronatem Ministra Edukacji Narodowej, Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, a także wszystkich Wojewódzkich Kuratorów Oświaty oraz Głównego Inspektora Sanitarnego.Projekt jest finansowany z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

  • 24.05.2024Wydarzenia

    Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland

  • 17.05.2024Wydarzenia

    Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek