logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  07.10.2011

Powraca kampania „5 porcji warzyw owoców lub soku”



We wrześniu br. rozpoczęła się 2. edycja ogólnopolskiego programu edukacyjnego „5 porcji warzyw, owoców lub soku” Stowarzyszenia Krajowa Unia Producentów Soków (KUPS). Kampania jest skierowana do dzieci, ale angażuje również ich rodziców, nauczycieli oraz lekarzy. 

Program „5 porcji warzyw, owoców lub soku” wdraża zalecenia Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), która podkreśla konieczność włączenia do diety codziennego spożywania owoców i warzyw. W ramach akcji prowadzony jest program edukacyjny dla szkół podstawowych z całej Polski. Nauczyciele
i uczniowie klas I-III, którzy biorą udział w programie, otrzymają opracowane przez metodyków materiały edukacyjne. Kampania zakłada również działania skierowane do rodziców i lekarzy. Na potrzeby programu powstał również film edukacyjny, gra komputerowa oraz strona internetowa.

Zdobytą podczas programu wiedzę dzieci będą mogły utrwalić i przekazać dalej biorąc udział
w konkursie dla szkół, promującym ideę pięciu porcji. Konkurs „Piję sok przez cały rok” ma na celu utrwalenie wiedzy uczniów poprzez praktyczne działania i zabawę, a także edukacjęosób
z najbliższego otoczenia uczniów
– ich rodziców, kolegów, sąsiadów.

W pierwszej edycji kampanii, przeprowadzonej w roku szkolnym 2010/2011, wzięło udział niemal 300 tysięcy dzieci z ponad 4 tys. szkół. Akcja przyniosła pozytywne rezultaty – zwiększył się zarówno poziom wiedzy dzieci i rodziców na temat zdrowego odżywiania, jak i wzrosło wśród nich spożycie owoców i warzyw, także w formie soku. Efektywność programu została sprawdzona badaniem wiedzy na temat zdrowego odżywiania wśród uczestników akcji.

Wyniki badania wykazały, że prawie o połowę wzrosła liczba dzieci spożywających owoce i warzywa  na śniadanie i zabierających je do szkoły, a ¾ dzieci piło w domu sok – czyli o 41% więcej niż przed rozpoczęciem kampanii. – Liczymy, że obecna edycja programu przyniesie jeszcze lepsze rezultaty, utrwali wśród uczniów wiedzę zdobytą przed rokiem i nauczy ich czegoś nowego, a także obejmie swoim zasięgiem kolejne dzieci i rodziców – mówi Julian Pawlak, Prezes Stowarzyszenia KUPS.

Program „5 porcji warzyw owoców lub soku” został objęty honorowym patronatem Ministra Edukacji Narodowej, Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, a także wszystkich Wojewódzkich Kuratorów Oświaty oraz Głównego Inspektora Sanitarnego.Projekt jest finansowany z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 31.01.2023

    Przystanek Zieleń na Mokotowie i ‎Wilanowie


  • 09.01.2023

    Niedoskonałe warzywa wracają do sieci Lidl Polska


  • 05.12.2022

    4F przerabia kurtki dla ludzi na kurteczki dla psów


  • 29.11.2022

    Fundacja Dorastaj z Nami zwyciężyła w konkursie Raporty Zrównoważonego Rozwoju


  • 24.11.2022

    Butik Pełen Dobra udzielił wsparcia 60 tysiącom osób


  • 09.11.2022

    Znamy zwycięzców 23. edycji Effie Awards Poland


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek