logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Polska, Kampanie gospodarcze, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  10.03.2008

Potencjalnie śmiertelna – żółtaczka

Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.


Rozpoczęła się XVIII edycja Żółtego Tygodnia – akcja szczepień przeciwko wirusowemu zapaleniu wątroby (WZW) typu A i B.

W takcie Żółtego Tygodnia cena szczepionki, w punktach szczepień biorących udział w akcji, powinna być niższa o ok. 20-30%. Normalnie jedna dawka szczepionki wynosi ok. 150zł (WZW typu A) i ok. 50-55zł (WZW typu B). Punkty szczepień oferują także szczepionkę skojarzoną, uodparniającą przeciwko obu typom wirusa. Szczepieniu należy poddawać się dwukrotnie lub trzykrotnie, w zależności od rodzaju szczepionki.

Szczepionka skojarzona przeciwko WZW typu A i B jest zalecana: dzieciom i młodzieży nie szczepionej przeciw WZW typu B, osobom podróżującym lub pracującym czasowo na terenach o zwiększonej zapadalności na WZW typu A i B, pacjentom z przewlekłymi chorobami wątroby, pracownikom służby zdrowia, pracownikom służb miejskich, homoseksualistom, narkomanom. Koszt preparatu skojarzonego jest niższy niż cena szczepionek uodporniających na poszczególne typy WZW, a liczba iniekcji zredukowana do trzech.

W Polsce Liczba zachorowań na wirusowe zapalenie wątroby typu A i typu B (WZW typu A – "żółtaczkę pokarmową" i WZW typu B – "żółtaczkę wszczepienną") maleje systematycznie od kilkunastu lat. Spadek zachorowań na WZW typu B notuje się zwłaszcza w grupach poddawanych obowiązkowym szczepieniom przeciwko tej chorobie. Mimo to ryzyko zachorowania na WZW typu B jest nadal duże, ponieważ około 300 tysięcy Polaków jest przewlekle zakażonych wirusem choroby i może być źródłem zakażenia innych osób.

Celem akcji jest popularyzacja szczepień ochronnych i uświadomienie zagrożeń zdrowotnych, związanych z tą chorobą.

Żółtemu Tygodniowi towarzyszy akcja informacyjna. W przychodniach i punktach szczepień pacjenci znajdą ulotki i plakaty informujące o zagrożeniach wynikających z zakażeń oraz możliwościach zapobiegania wirusowym zapaleniom wątroby typu A i typu B.

Informacje o akcji oraz punkty szczepień można znaleźć na stronach internetowych www.zoltytydzien.pl oraz www.szczepienia.pl

Pod numerem telefonu 0801 109 509 uruchomiono też infolinię "Wszystko o szczepieniach". Infolinia jest czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00 – 19.00 (koszt połączenia to jeden impuls według taryfy operatora).

Akcja rozpoczęła się 10 marca i potrwa do 21 marca br.
Komentarz Redakcji: Organizatorem akcji jest firma GlaxoSmithKline, producent – m.in. – szczepionki przeciwko żółtaczce. Dlatego kampanię trudno nazwać społeczną – niewątpliwie nakłania do "dobrego", ale ma też wymiar komercyjny.

———–
Żółty Tydzień w toku, tymczasem w artykule w Gazecie Wyborczej możemy przeczytać, że niektóre punkty szczepień biorące udział w akcji nie obniżają cen szczepionek. „Nie ma zniżek, Żółty Tydzień to promocja szczepień, a nie szczepionki” – taką informację uzyskał dziennikarz GW. Na szczęście część punktów, zgodnie z tradycją, obniżyła ceny. Pozostaje tylko mały niesmak, na myśl o tych punktach, które włączając się w akcję chcą na tym zarobić.
M.Czerepak


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Żółty tydzień
Czas:
2008.3.10 - 2008.3.21
Tematy:
Kampanie gospodarcze, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
Kraje:
Polska
Nadawca:
GlaxoSmithKline
Media:
Plakaty, ulotki, internet
Adresaci:
Wszyscy
Hasło kampani:
Żółtaczka to potencjalnie śmiertelna choroba





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


  • 12.05.2022

    „Druh znaczy przyjaciel” – Dem zaprojektował polsko-ukraiński słowniczek dla dzieci


  • 11.05.2022

    Dzień bez Śmiecenia — inauguracja letniej edycji Operacji Czysta Rzeka


  • 10.05.2022

    Gazeta.pl i Ukrayina.pl licytują słynne znaczki pocztowe z podpisami bohaterów Ukrainy


  • 06.05.2022

    Muzeum Narodowe w Warszawie i AMS pokazują sztukę w przestrzeni miasta


  • 03.05.2022

    Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek