Posłuchaj i uszanuj
16 października rozpocznie się III edycja „Dziedzińca Dialogu”. Towarzyszyć mu będzie kampania społeczna „Szanuję. Słucham.” przygotowywana przez Centrum Myśli Jana Pawła II.
Kampania „Szanuję. Słucham.” będzie miała na celu uwrażliwienie na problem jakości dyskursu prowadzonego w przestrzeni publicznej. W opinii organizatorów atmosfera sporu coraz częściej przenika bowiem na grunt codziennego życia i skutkuje postrzeganiem rozmówcy przez pryzmat „innego” wręcz „obcego”. „Spotkanie z drugim człowiekiem zbyt często przybiera formę konfrontacji poglądów, ocen, sądów, co w sposób naturalny kieruje rozmówców ku wzajemnej agresji. Samo zaś spotkanie zamienia się w batalię, której celem jest pokonanie przeciwnika” – mówi Michał Senk, dyrektor Centrum Myśli Jana Pawła II.
Tytuł kampanii zawiera w sobie gotową odpowiedź na pytanie o sposób osiągnięcia atmosfery porozumienia, nawet w sytuacji braku wypracowania wspólnego stanowiska. „Nie zapominajmy, że wymiana doświadczeń nie zawsze musi kończyć się przekonaniem drugiej strony do swoich racji, czy też rezygnacją z własnych poglądów. Podstawą takiej rozmowy zawsze powinien być jednak szacunek, który najprościej okazać poprzez wysłuchanie drugiego człowieka.” – dodaje dr Dominika Żukowska-Gardzińska, koordynatorka merytoryczna „Dziedzińca Dialogu”. W warstwie wizualnej tytuł akcji jest przedstawiony jako dwa nakładające się na siebie i przenikające się słowa.
Hasło kampanii w sposób bezpośredni odnosi się także do idei „Dziedzińca Dialogu”, który jest przestrzenią spotkania i rozmowy osób o odmiennych poglądach na tematy związane z przestrzeniami życia takimi jak kultura, nauka, społeczeństwo i religia. Przekazem są słowa „Szanuję. Słucham.”, wskazane jako dwa nakładające się na siebie i przenikające się wyrazy.
Kreacja kampanii została powierzona agencji „Delikatesy&Frykasy”. Jak wyjaśnia Adam Dudek, dyrektor kreatywny, „Koncepcja kampanii wynika z inspiracji słowami papieża zachęcającymi do szacunku dla odmienności i gotowości do dialogu. Hasło „Szanuję. Słucham.” wyraża, wypowiedziane w pierwszej osobie, postawy: tolerancji i otwartości”.
Spoty zrealizowane na potrzeby kampanii, „Szanuję. Słucham” są wyświetlane od 9 października w centrum Warszawy, a także na monitorach w komunikacji miejskiej i w pociągach Kolei Mazowieckich.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?