logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Opinie > Posłodził, bo dobre.
15.12.2018
Tematy: Opinie

Posłodził, bo dobre.



Dobrze jest od czasu do czasu zobaczyć reklamę społeczną, która nie owijając w bawełnę bije po oczach konkretami. Do takich należy reklama przygotowana przez Ministerstwo Zdrowia – „słodzi” ekspert reklamy, Witold Koroblewski komentując kampanię „Nie serwuj sobie choroby”. Inicjatywa ma na celu zwrócić uwagę Polaków na konsekwencje złego odżywiania, nadwagę oraz otyłość.

Szczegółowy opis kampanii „Nie serwuj sobie choroby” Ministerstwa Zdrowia, prezentujemy TUTAJ

 

Bez skomplikowanych metafor, bez realizacyjnych fajerwerków. Skromna, ale sugestywnie dobrana obsada, prosta realizacja i jasny komunikat. Przedstawienie pozycji w menu w postaci chorób i innych rzeczy związanych ze złą dietą w interesujący, dla niektórych być może zaskakujący sposób przedstawia istotę problemu, o którym mówi reklama. Ale żeby nie było tak do końca miło, jest jedna, być może nawet dość poważna rzecz, do której można się przyczepić. Symbolem złych nawyków żywieniowych jest wizyta w fast foodzie. Tymczasem za problem otyłości odpowiada przede wszystkim żywienie w domach: jedzenie byle czego na szybko, pełne cukru przekąski i napoje. Być może powstanie jeszcze drugi film z serii, rozgrywający się na przykład podczas śniadania, kiedy dzieci zalewają mlekiem słodkie płatki, a do szkoły biorą batona i sok, bo „zdrowy”. Cieszę się, że konsekwencje złego żywienia zostały nazwane po imieniu. I biorąc pod uwagę to, jak w ostatnich czasach zmienia się i głupieje język publicznej dyskusji, obawiam się, że jest to jeden z ostatnich filmów, w którym odważono się nazwać otyłość chorobą. Obym się mylił.

 

Autor wypowiedzi: Witold Koroblewski – eksperta ds. komunikacji w firmie Media Expert. Reklamą zajmuje się od 1996 roku. Szczegółowe informacje na temat eksperta oraz pozostałe wypowiedzi dostępne są TUTAJ 

Witold Koroblewski







03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 15.09.2023Opinie

    Konsumenci produkują 170 kg odpadów opakowaniowych rocznie

  • 04.08.2023Opinie

    Porozmawiajmy szczerze o otyłości

  • 12.05.2023Opinie

    „Żywność w Polsce staje się coraz bardziej ekologiczna”

  • 03.02.2023Opinie

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?

  • 16.01.2023Opinie

    Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta

  • 02.11.2022Opinie

    Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek