logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Opinie
   ──────  15.12.2018

Posłodził, bo dobre.



Dobrze jest od czasu do czasu zobaczyć reklamę społeczną, która nie owijając w bawełnę bije po oczach konkretami. Do takich należy reklama przygotowana przez Ministerstwo Zdrowia – „słodzi” ekspert reklamy, Witold Koroblewski komentując kampanię „Nie serwuj sobie choroby”. Inicjatywa ma na celu zwrócić uwagę Polaków na konsekwencje złego odżywiania, nadwagę oraz otyłość.

Szczegółowy opis kampanii „Nie serwuj sobie choroby” Ministerstwa Zdrowia, prezentujemy TUTAJ

 

Bez skomplikowanych metafor, bez realizacyjnych fajerwerków. Skromna, ale sugestywnie dobrana obsada, prosta realizacja i jasny komunikat. Przedstawienie pozycji w menu w postaci chorób i innych rzeczy związanych ze złą dietą w interesujący, dla niektórych być może zaskakujący sposób przedstawia istotę problemu, o którym mówi reklama. Ale żeby nie było tak do końca miło, jest jedna, być może nawet dość poważna rzecz, do której można się przyczepić. Symbolem złych nawyków żywieniowych jest wizyta w fast foodzie. Tymczasem za problem otyłości odpowiada przede wszystkim żywienie w domach: jedzenie byle czego na szybko, pełne cukru przekąski i napoje. Być może powstanie jeszcze drugi film z serii, rozgrywający się na przykład podczas śniadania, kiedy dzieci zalewają mlekiem słodkie płatki, a do szkoły biorą batona i sok, bo „zdrowy”. Cieszę się, że konsekwencje złego żywienia zostały nazwane po imieniu. I biorąc pod uwagę to, jak w ostatnich czasach zmienia się i głupieje język publicznej dyskusji, obawiam się, że jest to jeden z ostatnich filmów, w którym odważono się nazwać otyłość chorobą. Obym się mylił.

 

Autor wypowiedzi: Witold Koroblewski – eksperta ds. komunikacji w firmie Media Expert. Reklamą zajmuje się od 1996 roku. Szczegółowe informacje na temat eksperta oraz pozostałe wypowiedzi dostępne są TUTAJ 

Witold Koroblewski   | 







polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 15.09.2023

    Konsumenci produkują 170 kg odpadów opakowaniowych rocznie


  • 04.08.2023

    Porozmawiajmy szczerze o otyłości


  • 12.05.2023

    „Żywność w Polsce staje się coraz bardziej ekologiczna”


  • 03.02.2023

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?


  • 16.01.2023

    Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta


  • 02.11.2022

    Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek