logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Opinie > Portal randkowy dla polityków i przedsiębiorców
20.04.2011
Tematy: Opinie

Portal randkowy dla polityków i przedsiębiorców

Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.


Przedstawiciele świata polityki i biznesu mają ciężkie życie. Szczególnie ci, którzy działają w branżach i resortach związanych ze środowiskiem naturalnym i słyną z niechęci wobec jego ochrony. Natłok obowiązków połączony z często spotykanym brakiem uznania ze strony społeczeństwa mają fatalny wpływ na życie osobiste wielkich tego świata. Samotni w swojej walce o powiększenie zysków i utrzymanie stanowisk często narzekają na brak kogoś, kto podzielałby ich pasje i wspierał w trudnych chwilach.

Z myślą o tej specyficznej grupie docelowej w kanadyjski oddział Greenpeace stworzył portal Polluter Harmony (Zgoda Trucicieli). Twórcy zapewniają, że to pierwszy serwis randkowy przeznaczony specjalnie dla polityków, przemysłowych lobbystów i innych trucicieli z całego kraju. Pomysł ma olbrzymie szanse na sukces – gdzie znajdzie ukojenie zmęczony ciągłą walką z chroniącymi środowisko przepisami szef koncernu wydobywającego ropę naftową? To oczywiste, że w ramionach polityka, który usunie niewygodne regulacje. Przecież będąc w związku trzeba się wzajemnie wspierać.

Portal www.polluterharmony.com to niekonwencjonalna kampania, której prawdziwym zadaniem nie jest organizowanie ministrom i dyrektorom randek on-line lecz zwrócenie uwagi społeczeństwa Kanady na zagrożenie dla środowiska będące konsekwencją niebezpiecznych związków polityki i biznesu naftowego.

Jak wynika z obliczeń geologów, dziewicze lasy kanadyjskiej prowincji Alberta kryją 6 razy więcej baryłek ropy niż Półwysep Arabski. Obecne w tym rejonie złoża występują pod postacią tzw. ciężkiej ropy, czyli ciemnej mazi zbyt lepkiej i gęstej, aby zechciała sama wypłynąć na powierzchnię. Jej wydobycie wymaga więc pewnych poświęceń – trzeba usunąć cenne torfowiska i zrównać z ziemią olbrzymie połacie dziewiczej tajgi. Dodatkowo potrzebne są olbrzymie ilości wody, wykorzystywanej do podgrzewania złóż. Pobiera się ją z rzek, a po zużyciu jest tak silnie zanieczyszczona, że jedyne co można z nią zrobić, to magazynować w specjalnych zbiornikach. Część ścieków oczywiście wydostaje się jednak na zewnątrz i zanieczyszcza pobliskie akweny naturalne.

Do niedawna eksploatacja kanadyjskich złóż na dużą skalę wydawała się nieopłacalna, jednak w obliczu wciąż rosnących cen ropy, wielkie koncerny naftowe takie jak Shell, BP, Suncor, Syncrude, ExxonMobil, Total i StatoilHydro zainteresowały się roponośnymi piaskami pod kanadyjską tundrą. Interes, ku przerażeniu m.in. aktywistów z Greenpeace, dostrzegł też rząd Kanady mający ambicje, żeby uczynić ze swojego kraju paliwową potęgę i do 2015 roku zostać czwartym na świecie dostawcą ropy. Tak rozpoczął się gorący „romans” pomiędzy politykami a koncernami naftowymi.

Działania wydobywcze rozwijają się na coraz większą skale, a kanadyjski minister środowiska Paul Kent stanowczo odmawia zwiększenia prawnej ochrony środowiska dając tym samym zielone światło trucicielom.Na stronie PolluterHarmony.ca każdy może wysłać mu specjalny „list miłosny” w proteście przeciwko polityce rządu.

Akcja Greenpeace cieszy się dużym zainteresowaniem. Link do portalu udostępniło na Facebooku ponad 2000 ludzi, a ponad 36 000 obejrzało główny spot przedstawiający ministra Kenta i Janet – dyrektor generalną koncernu naftowego. Medialna nagonka zniszczyła już niejeden romans, ciekawe czy będzie tak i tym razem.
P.Lenarczyk








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 15.09.2023Opinie

    Konsumenci produkują 170 kg odpadów opakowaniowych rocznie

  • 04.08.2023Opinie

    Porozmawiajmy szczerze o otyłości

  • 12.05.2023Opinie

    „Żywność w Polsce staje się coraz bardziej ekologiczna”

  • 03.02.2023Opinie

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?

  • 16.01.2023Opinie

    Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta

  • 02.11.2022Opinie

    Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek