logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Opinie > Portal prawdziwie społecznościowy
09.01.2013
Tematy: Opinie

Portal prawdziwie społecznościowy



„Ludzie, którym zależy” („People, who give a damn”) zrzeszają się w jednym, wirtualnym punkcie, który jest jednocześnie bazą wiedzy o dobrych praktykach i skarbnicą inspiracji dla filantropów z całego świata. Tym punktem jest platforma społecznościowa GOOD autorstwa Bena Goldhirsha.

Historia portalu rozpoczęła się w 2006 roku, kiedy 26-letni wówczas Goldhirsh – syn Bernarda Goldirsha, wydawcy Inc., założył magazyn zatytułowany „GOOD”, poświęcony karierom, w których biznes i przedsiębiorczość szły w parze z podstawą prospołeczną. Przykładowo, w jednym z pierwszych numerów pisano o dofinansowaniach na rzecz komputeryzacji szkół w krajach rozwijających się. Jak podkreśla Goldirsh, w momencie, w którym rozpoczynał wydawanie „GOOD”, opinia „do-goodera” („dobrze robiącego”) miała wydźwięk pejoratywny, jednak z czasem świadomość społeczna rosła i ludzie zaczęli interesować się możliwościami wpływania na to, co dzieje się dokoła. W tym też upatruje sukcesu swojego przedsięwzięcia.

Twórca „GOOD” nawiązał współpracę z fundacjami i organizacjami o charakterze dobroczynnym – od UNICEFU, przez Teach for America, po Ashokę, a każdy, kto decydował się na prenumeratę kwartalnika mógł zdecydować na konto której z organizacji zostanie wysłana kwota, którą zapłacił. W ten sposób do 21 instytucji trafiło łącznie ponad milion dolarów.

Wraz z upływem czasu „GOOD” przekształciło się w portal społecznościowy, którego użytkownicy publikują kreatywne pomysły i inspirujące rozwiązania (GOOD Finder), oraz wspólnie poszukują rozwiązań dla lokalnych problemów, przedstawionych przez innych członków społeczności (GOOD Maker). Najlepsze rozwiązania są honorowane grantami na ich realizację. Publikowane na stronie linki i pomysły podzielono na kategorie: Biznes, Życie, Edukacja, Środowisko i Zdrowie.

Zdaje się, że zmiana medium, za pośrednictwem którego „GOOD” dociera do „ludzi, którym zależy” sprawiła, że ich szeregi znacznie się powiększyły. Trzeba tylko mieć nadzieję, że klikanie „Dobre!” („It’s good!”) nie stanie się tylko automatyczną czynnością jak w przypadku facebookowego „Lubię to!”, a będzie prawdziwym początkiem działań na rzecz innych. Bo – jak twierdzi sam twórca „GOOD” – nieważne jest medium. Ważna jest misja.

Ewelina Janota








12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 15.09.2023Opinie

    Konsumenci produkują 170 kg odpadów opakowaniowych rocznie

  • 04.08.2023Opinie

    Porozmawiajmy szczerze o otyłości

  • 12.05.2023Opinie

    „Żywność w Polsce staje się coraz bardziej ekologiczna”

  • 03.02.2023Opinie

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?

  • 16.01.2023Opinie

    Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta

  • 02.11.2022Opinie

    Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek