„Ludzie, którym zależy” („People, who give a damn”) zrzeszają się w jednym, wirtualnym punkcie, który jest jednocześnie bazą wiedzy o dobrych praktykach i skarbnicą inspiracji dla filantropów z całego świata. Tym punktem jest platforma społecznościowa GOOD autorstwa Bena Goldhirsha.
Historia portalu rozpoczęła się w 2006 roku, kiedy 26-letni wówczas Goldhirsh – syn Bernarda Goldirsha, wydawcy Inc., założył magazyn zatytułowany „GOOD”, poświęcony karierom, w których biznes i przedsiębiorczość szły w parze z podstawą prospołeczną. Przykładowo, w jednym z pierwszych numerów pisano o dofinansowaniach na rzecz komputeryzacji szkół w krajach rozwijających się. Jak podkreśla Goldirsh, w momencie, w którym rozpoczynał wydawanie „GOOD”, opinia „do-goodera” („dobrze robiącego”) miała wydźwięk pejoratywny, jednak z czasem świadomość społeczna rosła i ludzie zaczęli interesować się możliwościami wpływania na to, co dzieje się dokoła. W tym też upatruje sukcesu swojego przedsięwzięcia.
Twórca „GOOD” nawiązał współpracę z fundacjami i organizacjami o charakterze dobroczynnym – od UNICEFU, przez Teach for America, po Ashokę, a każdy, kto decydował się na prenumeratę kwartalnika mógł zdecydować na konto której z organizacji zostanie wysłana kwota, którą zapłacił. W ten sposób do 21 instytucji trafiło łącznie ponad milion dolarów.
Wraz z upływem czasu „GOOD” przekształciło się w portal społecznościowy, którego użytkownicy publikują kreatywne pomysły i inspirujące rozwiązania (GOOD Finder), oraz wspólnie poszukują rozwiązań dla lokalnych problemów, przedstawionych przez innych członków społeczności (GOOD Maker). Najlepsze rozwiązania są honorowane grantami na ich realizację. Publikowane na stronie linki i pomysły podzielono na kategorie: Biznes, Życie, Edukacja, Środowisko i Zdrowie.
Zdaje się, że zmiana medium, za pośrednictwem którego „GOOD” dociera do „ludzi, którym zależy” sprawiła, że ich szeregi znacznie się powiększyły. Trzeba tylko mieć nadzieję, że klikanie „Dobre!” („It’s good!”) nie stanie się tylko automatyczną czynnością jak w przypadku facebookowego „Lubię to!”, a będzie prawdziwym początkiem działań na rzecz innych. Bo – jak twierdzi sam twórca „GOOD” – nieważne jest medium. Ważna jest misja.
Ewelina Janota
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
15.09.2023
Konsumenci produkują 170 kg odpadów opakowaniowych rocznie
-
04.08.2023
Porozmawiajmy szczerze o otyłości
-
12.05.2023
„Żywność w Polsce staje się coraz bardziej ekologiczna”
-
03.02.2023
Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?
-
16.01.2023
Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta
-
02.11.2022
Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?