logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  28.03.2013

Polski CSR w 2012 roku



W tegorocznej edycji Raportu FOB „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” znalazły się 262 praktyki zgłoszone przez 106 firm. 19 przedsiębiorstw w tym gronie reprezentuje sektor MŚP. Zebrane w raporcie dobre praktyki CSR, czyli sprawdzone działania, programy lub projekty realizowane przez firmy zakwalifikowano w 7 obszarach, zgodnie z normą ISO 26000: ład organizacyjny, prawa człowieka, praktyki/aspekty pracownicze, środowisko naturalne, uczciwe praktyki rynkowe, zagadnienia konsumenckie oraz zaangażowanie i rozwój społeczności lokalnej.

Najwięcej praktyk firmy zgłosiły w obszarze zaangażowania społecznego i rozwoju społeczności lokalnej. Dotyczą one m.in. profilaktyki zdrowotnej, tworzenia miejsc pracy i edukacji dzieci i młodzieży, działań charytatywno-filantropijnych czy wspierania nauki. W ramach obszaru miejsce pracy zgłoszono 60 praktyk. Najpopularniejsze są poświęcone adaptacji i integracji pracowników, wolontariatowi pracowniczemu, firmie przyjaznej rodzicom, elastycznym formom pracy oraz coraz popularniejszemu zagadnieniu jakim jest work-life balance.

Praktyki z obszaru środowiska naturalnego to głównie ekoefektywność, edukacja ekologiczna, zrównoważony transport, recykling czy programy prośrodowiskowe. Nadal prym wiodą rozwiązania przekładające się na konkretne oszczędności. W ramach ładu organizacyjnego znalazły się raportowanie społeczne, dialog z interesariuszami oraz etyka. Dostępność produktów i usług, edukacja konsumentów, ekoznakowanie i ułatwienia dla klientów to główne działania w ramach praktyk w kategorii zagadnienia konsumenckie. Wśród uczciwych praktyk operacyjnych znalazły się: edukacja rynku, relacje z dostawcami a także dialog i konsultacje z interesariuszami. Natomiast prawa człowieka opierają się na zarządzaniu różnorodnością oraz programach edukacyjnych.

Zdaniem ekspertów Forum Odpowiedzialnego Biznesu jeden z zauważalnych w Raporcie trendów to uwzględnianie kwestii środowiskowo-klimatycznych funkcjonowania przedsiębiorstwa. Polska staje się miejscem coraz większej ilości inwestycji, także w sektorach produkcji czy wydobycia surowców. Coraz więcej programów poświęconych jest edukacji i uświadamianiu konsumentów o ich prawach, potrzebę taką widać szczególnie w sektorze usług finansowych. Duże firmy, w tym spółki notowane na GPW coraz częściej rozumieją wpływ swoich działań na realną atrakcyjność wśród inwestorów, a zagadnienie odpowiedzialnego inwestowania zdobywa coraz więcej zwolenników.

Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” to cykliczna publikacja Forum Odpowiedzialnego Biznesu, wydawana od 2002 roku. Raport jest przeglądem aktywności firm, które zgłosiły swoje działania w zakresie CSR, oraz podsumowuje najważniejsze kwestie związane z odpowiedzialnym biznesem w danym roku w Polsce. W części wprowadzającej znajdują się artykuły i komentarze ekspertów/ekspertek. Elementem publikacji jest także przegląd wybranych artykułów prasowych oraz kalendarium wydarzeń związanych z CSR. Raport dostępny jest także w formie elektronicznej, w formatach: PDF, MOBI, EPUB– zamieszczonych w portalu www.odpowiedzialnybiznes.pl.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


  • 13.05.2022

    Oszczędzanie może iść w parze z ekologią. Ekspertka podpowiada, jak nauczyć tego dzieci


  • 03.05.2022

    Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach


  • 26.04.2022

    Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu


  • 20.04.2022

    Words don’t come easy to me


  • 04.04.2022

    Cena twojego wydruku z bankomatu


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek