logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Polska plaga na drogach
06.07.1998
Tematy: Kampanie, Polska, Bezpieczeństwo ruchu drogowego

Polska plaga na drogach



Wydłużony czas reakcji, obniżona koordynacja ruchów i koncentracja, ograniczone pole widzenia, problemy z dostrzeganiem szczegółów, znaków, pieszych – to krótka charakterystyka pijanego kierowcy. Już samo społeczne przyzwolenie na siadanie za kierownicę po spożyciu alkoholu jest niebezpieczne. Czasem przysłowiowy kieliszek może spowodować, że czas naszej reakcji się wydłuży, a w konsekwencji spowodujemy wypadek.

Przyczyną 20% wypadków w Polsce jest nadużycie alkoholu. Liczba pijanych kierowców ciągle wzrasta. Nic dziwnego, że problem ten określany jest mianem plagi polskiej. Taki tytuł otrzymała także kampania społeczna zorganizowana z inicjatywy agencji Leo Burnett przy współpracy z Cityboard Media. Przeprowadzono ja w lipcu i sierpniu 1998 roku. Jej celem było symboliczne pokazanie następstwa jazdy samochodem po spożyciu alkoholu.

Plakaty kampanii są mocno sugestywne, utrzymane w biało-czarnej kolorystyce, bez tekstów. Dzięki takim środkom wyrazu przekaz kampanii miał dużą siłę wyrazu. Plakaty umieszczono na cityboradach o powierzchni 18 m. kw. Za wykorzystaniem tych właśnie nośników przemawiało ich usytuowanie przy głównych ciągach komunikacyjnych, prostopadle do kierunku ruchu.
M.Czerepak



Nazwa kampanii:
Plaga Polska
Czas:
1998.7.1 - 1998.8.31
Nadawca:
Leo Burnett, Cityboard Media
Media:
Billboardy
Wykonawca:
Leo Burnett, Cityboard Media
Adresaci:
Kierowcy
Hasło kampani:
Plaga Polska





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

  • 29.06.2025Kampanie

    Prokop oddał głos… psu

  • 23.06.2025Kampanie

    Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat

  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 19.06.2025Wydarzenia

    Konkurs i e-book „Zrozumieć dziecięcy świat”

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek