Polska borówka rośnie w siłę
Konsumpcja borówki w Polsce stale rośnie. Borówkę jada już 80% Polaków, w tym ponad 8 mln spożywa rocznie więcej niż kilogram. Jako polski superowoc stała się wizytówką owoców jagodowych i jest postrzegana jako superfood. Według badań Kantar borówki należą do najatrakcyjniejszych wizualnie gatunków owoców.
Z „Narodowych badań konsumpcji owoców i warzyw”, realizowanych od grudnia 2019 roku, wynika, że w latach 2020-2022 liderem wzrostu konsumpcji jest borówka. W czerwcu 2020 roku borówkę jadło 7,1 mln osób, co stanowi 22% populacji, w czerwcu 2021 było to już 30%, natomiast w czerwcu br., 37% populacji – czyli ok. 12 mln osób. Konsumpcja borówki rośnie o blisko 8% rocznie. Wymienione wyżej wielkości dotyczą populacji dorosłych Polaków, osób w wieku 15 lat i więcej. W przypadku gdy istotnymi konsumentami borówki są dzieci, realne liczby są większe.
Walory borówek są promowane w Polsce przez specjalistów ds. żywienia i zdrowia, podobnie zresztą jak i w całej Unii Europejskiej. W naszym kraju do jedzenia borówek oraz innych owoców jagodowych namawiają konsumentów nie tylko dietetycy i przedstawiciele resortu rolnictwa, lecz także m.in. naukowcy z Narodowego Centrum Edukacji Żywieniowej i Główny Inspektorat Sanitarny.
Borówki na rynek deserowy są w Polsce zbierane ręcznie – mówi Dominika Kozarzewska, członkini Zarządu Fundacji Promocji Polskiej Borówki i koordynatorka prac Jagodowego Core Teamu. – Delikatnie strąca się je kciukiem do wnętrza dłoni, trzymając w niej jednocześnie nie więcej niż kilka owoców. Dlatego polskie borówki mają jasnoniebieski woskowy nalot, który stanowi naturalną barierę ochronną wytwarzaną przez roślinę, ale także pięknie wygląda i świadczy o najwyższej jakości. Myślę, że właśnie z tego powodu konsumenci uznają je za jedne z najbardziej atrakcyjnych wizualnie polskich owoców.
Potwierdzają to badania ośrodka Kantar Public, który w czerwcu zapytał Polaków o wizualną atrakcyjność ponad 20 gatunków owoców. Aż 27% Polaków uważa borówkę za gatunek najbardziej zachęcający do jedzenia (8,7 mln). Więcej o walorach owoców jagodowych można znaleźć na stronie PolskieSuperowoce.pl
Badanie zrealizował Kantar Public, w ramach projektu „Core Team – promocja konsumpcji owoców i warzyw i forum współpracy sektora, II edycja”.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?