logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Opinie
   ──────  09.05.2014

Policjanci z Tweetami



To miała być miła i zabawna akcja na Twitterze. Zaczęło się od „Masz zdjęcie z nowojorskim policjantem? Opublikuj i oznacz #myNYPD”, wpisanego w dobrej wierze przez administratora profilu nowojorskiej policji. „Enter” i oczekiwano zalewu fotografii turystów z uśmiechniętymi stróżami prawa. Chwilę później pod Tweetem zaroiło się od dantejskich scen pacyfikacji protestów Occupy Wall Street i drastycznych aresztowań.

Codziennie nowojorscy policjanci proszeni są przez nowojorczyków oraz turystów odwiedzających Wielkie Jabłko o zapozowanie do zdjęcia. Teoretycznie więc codziennie powstaje wiele sympatycznej treści, której niewykorzystanie w kanałach społecznościowych można nazwać grzechem, zwłaszcza gdy mówimy o instytucji, która nie jest synonimem sympatyczności.

Wielu Amerykanów wciąż pamięta obrazy pacyfikacji pokojowych manifestacji ruchu Occupy Wall Street. Do tego dochodzą kwestie rasowe i realizacja drakońskiej polityki antynarkotykowej. Na nieszczęście nowojorskich policjantów, takim nieprzyjemnym chwilom również towarzyszy flesz aparatu fotograficznego.

Wkrótce po publikacji nieszczęsnego tweetu, wyszukując treści oznaczonej hashtagiem myNYPD można było się natknąć na: dzielnego stróża prawa ciągnącego za włosy młodą dziewczynę; zgrany duet oddziału prewencji wymierzający ciosy pałkami w leżącego na ziemi mężczyznę; policjanta przejeżdżającego skuterem po przewróconym fotoreporterze.

Trend szybko rozprzestrzenił się po całych Stanach. Podobne fotografie zaczęto publikować z hashtagiem odnoszącym się m.in. do policji z Los Angeles, Denver, San Francisco i Seattle.

Komentujący bieg wypadków eksperci zwracają uwagę na to, że nowojorska policja faktycznie podłożyła się pod krytykę internautów. Ci zwyczajnie przejęli inicjatywę i narzucili swoją narrację.

Podobny efekt na polskim gruncie mogłaby osiągnąć np. akcja PKP „opublikuj zdjęcie jak wygodnie jeździ się polskimi kolejami”, czy Narodowego Funduszu Zdrowia „pokaż nam swoje szpitalne menu”.

Marcin Świejkowski


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 06.04.2022

    Używane auto elektryczne — czy to dobry pomysł?


  • 25.02.2022

    Jak rozmawiać z dziećmi o wojnie? – tłumaczy Agnieszka Aksamit-Oknińska


  • 18.02.2022

    Osiem pytań o wolontariat pracowniczy


  • 12.01.2022

    Nie ma zdrowej diety dziecka bez zdrowej diety rodzica


  • 31.12.2021

    Najważniejsze narzędzia do ograniczenia skutków pandemii wszyscy mamy pod ręką


  • 17.12.2021

    Mała zmiana na talerzu to duża zmiana dla planety


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek