To miała być miła i zabawna akcja na Twitterze. Zaczęło się od „Masz zdjęcie z nowojorskim policjantem? Opublikuj i oznacz #myNYPD”, wpisanego w dobrej wierze przez administratora profilu nowojorskiej policji. „Enter” i oczekiwano zalewu fotografii turystów z uśmiechniętymi stróżami prawa. Chwilę później pod Tweetem zaroiło się od dantejskich scen pacyfikacji protestów Occupy Wall Street i drastycznych aresztowań.
Codziennie nowojorscy policjanci proszeni są przez nowojorczyków oraz turystów odwiedzających Wielkie Jabłko o zapozowanie do zdjęcia. Teoretycznie więc codziennie powstaje wiele sympatycznej treści, której niewykorzystanie w kanałach społecznościowych można nazwać grzechem, zwłaszcza gdy mówimy o instytucji, która nie jest synonimem sympatyczności.
Wielu Amerykanów wciąż pamięta obrazy pacyfikacji pokojowych manifestacji ruchu Occupy Wall Street. Do tego dochodzą kwestie rasowe i realizacja drakońskiej polityki antynarkotykowej. Na nieszczęście nowojorskich policjantów, takim nieprzyjemnym chwilom również towarzyszy flesz aparatu fotograficznego.
Wkrótce po publikacji nieszczęsnego tweetu, wyszukując treści oznaczonej hashtagiem myNYPD można było się natknąć na: dzielnego stróża prawa ciągnącego za włosy młodą dziewczynę; zgrany duet oddziału prewencji wymierzający ciosy pałkami w leżącego na ziemi mężczyznę; policjanta przejeżdżającego skuterem po przewróconym fotoreporterze.
Trend szybko rozprzestrzenił się po całych Stanach. Podobne fotografie zaczęto publikować z hashtagiem odnoszącym się m.in. do policji z Los Angeles, Denver, San Francisco i Seattle.
Komentujący bieg wypadków eksperci zwracają uwagę na to, że nowojorska policja faktycznie podłożyła się pod krytykę internautów. Ci zwyczajnie przejęli inicjatywę i narzucili swoją narrację.
Podobny efekt na polskim gruncie mogłaby osiągnąć np. akcja PKP „opublikuj zdjęcie jak wygodnie jeździ się polskimi kolejami”, czy Narodowego Funduszu Zdrowia „pokaż nam swoje szpitalne menu”.
Marcin Świejkowski
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
15.09.2023
Konsumenci produkują 170 kg odpadów opakowaniowych rocznie
-
04.08.2023
Porozmawiajmy szczerze o otyłości
-
12.05.2023
„Żywność w Polsce staje się coraz bardziej ekologiczna”
-
03.02.2023
Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?
-
16.01.2023
Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta
-
02.11.2022
Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?