Danone i Fundacja Polsat we współpracy z Bankami Żywności organizują ósmą edycję programu Podziel się Posiłkiem. Głównym celem jest działanie na rzecz walki z niedożywieniem dzieci w Polsce. Jak zauważają eksperci z Danone, niedożywienie ma charakter ilościowy, ale też i jakościowy- w diecie najmłodszych brakuje potrzebnych im do rozwoju substancji, nawet jeśli spożywają odpowiednią (a czasem też za dużą) ilość kalorii. Dlatego edukacja w zakresie zdrowego odżywiania odgrywa ważną rolę w programie.
Firma Danone od sierpnia do października prowadzi sprzedaż produktów oznaczonych logo Podziel się Posiłkiem. Część zysków z ich sprzedaży zasili fundusze na żywność dla najmłodszych. Danone przekazuje także granty na najciekawsze projekty łączące dożywianie z przekazywaniem wiedzy z zakresu ekologii i prawidłowej diety.
Telewizja Polsat natomiast 21 sierpnia w Zielonej Górze organizuje koncert, na który biletem będą produkty żywnościowe z długim terminem ważności. W tym roku zebraną żywność dostaną dzieci z terenów powodziowych. 24 i 25 września Banki Żywności w około 2000 wybranych sklepów odbędą się zbiórki żywności; będzie jej towarzyszyć także internetowa zbiórka na stronie www.bankizywnosci.pl.
Unia Europejska ogłosiła rok 2010 Europejskim Rokiem Walki z Ubóstwem i Wykluczeniem Społecznym. W nawiązaniu do tego organizatorzy programu Podziel się Posiłkiem przygotują poradnik z metodami radzenia sobie ze społecznym wykluczeniem podopiecznych dla nauczycieli szkół podstawowych. Jedną z istotnych przyczyn wykluczenia jest właśnie niedożywienie.
Akcję można wesprzeć także na portalu Facebook.
A. Postek
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy
-
15.02.2024
Upfield wprowadza pierwsze na świecie odporne na tłuszcz opakowanie bez plastiku
-
29.01.2024
Co słychać u sokołów z Cemex-u?
-
23.01.2024
Biedronka rozdaje warzyworki wielbicielom owoców i warzyw
-
19.01.2024
Carrefour rozpoczyna współpracę z Foodsi