logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Podsumowanie „e-CSR’u”
19.05.2011
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Podsumowanie „e-CSR’u”



75 studentek i studentów z całej Polski, 12 warsztatów na temat ekologii, ekonomii i etyki, gra strategiczna, wykład gościa specjalnego – prof. Jana Jonkera z Holandii oraz panel dyskusyjny to podsumowanie Akademii Odpowiedzialnego Biznesu 2011. Konferencja odbyła się 13-14 maja w Warszawie. Jej motywem przewodnim był „e-CSR, czyli ekonomia-ekologia-etyka”.

Spotkanie rozpoczęło się dyskusją panelową na temat „Nowych trendów w odpowiedzialnym biznesie” w której wzięli udział: Bartłomiej Roch Remisko (Grupa TP), Dariusz Szwed (Zieloni 2004), Patrycja Romaniuk (Fundacja Sendzimira, CRS), Krzysztof Ziemnowicz (Uniwersytet Karoliny Północnej w USA) oraz Magdalena Kostulska (Program Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju UNDP). Panelistki i paneliści poruszyli wiele wątków, m.in. temat zielonej gospodarki, różnorodności w firmie, edukacji ekologicznej a także szans jakie daje połączenie elementów ekologii, ekonomii i etyki. 

W ciągu 2 dni uczestnicy konferencji wzięli udział w 12 warsztatach. Wśród nich były:

  • Odpowiedzialność oczami inwestora (SRI) (Jacek Dymowski, Kulczyk Investments ds. CSR),
  • Firma z ekologią w tle (Jakub Siewko, Katarzyna Mróz, PGNiG S.A.)
  • e-CSR – nowe technologie i odpowiedzialny biznes (Łukasz Tondys, Paweł Opioła, Orange Labs – Telekomunikacja Polska),
  • Standardy CSR (Paulina Kaczmarek,PwC),
  • Marketing w kolorze zielonym (Barbara Szczęsna, Goodbrand & Company Polska, CR Navigator),
  • Firmy nieodpowiedzialne – gdzie szukać informacji o złych praktykach? (Grzegorz Piskalski, Fundacja CentrumCSR.PL),
  • Zmierzyć CSR (Jarosław Lepka NUTRICIA Polska Sp. z o.o.),
  • Nie tylko wiatr – nowe źródła energii (Przemysław Oczyp, Forum Odpowiedzialnego Biznesu), Pracownicy zaangażowani w firmie i poza nią (Anna Karolska, Katarzyna Białach, NUTRICIA Polska Sp. z o.o.),
  • Bottom of Pyramid – Globalna piramida ekonomiczna (Karolina Szlasa, Forum Odpowiedzialnego Biznesu),
  • Kulisy Fair Trade (Paulina Pajkiert, Polskie Stowarzyszenie Sprawiedliwego Handlu „Trzeci Świat i My”),
  • Czy można mówić samą prawdę? – o komunikacji etycznej (Agata Rudnicka, Uniwersytet Łódzki, CSR Impact). 

Uzupełnieniem konferencji była gra strategiczna „Łowisko”, którą przygotowała Pracownia Gier Szkoleniowych. Jak o grze mówią jej twórcy – uwypukla ona rolę przywódców, którzy biorąc odpowiedzialność za wspólne dobro, muszą przekonać innych do wypracowania mechanizmów chroniących wspólne zasoby.

Gościem specjalnym konferencji był Jan Jonker, profesor w Nijmegen School of Management w Holandii. Zaprezentował on wykład pt: „CSR and SD and the Changing Bottom Lines of Organisations”, w którym zwrócił uwagę na zmieniającą się rolę, funkcje i obowiązki współczesnych przedsiębiorstw, które mają zaspokajać potrzeby i oczekiwania w sposób zrównoważony. W ten sposób tworzona jest wartość dla wielu różnych podmiotów, wszystkich interesariuszy firmy. Wymienił też kapitały: ludzki, społeczny, naturalny i instytucjonalny jako podstawy realizacji zasad CSR i SD w organizacji.

Akademia Odpowiedzialnego Biznesu to konferencja skierowana do studentek i studentów zainteresowanych odpowiedzialnym biznesem i zrównoważonym rozwojem organizowana przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu w ramach programu edukacyjnego Liga Odpowiedzialnego Biznesu. 

Partnerzy Akademii Odpowiedzialnego Biznesu 2011: PwC, Grupa TP, Fundacja Kronenberga, Nutricia, PGNiG. Partnerzy medialni: Kariera, Dla Studenta, Students.pl, www.odpowiedzialnybiznes.pl, CR Navigator, kampaniespołeczne.pl, RP.PL.








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek