logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Podręcznik do samooceny w zakresie CSR
17.02.2011
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Podręcznik do samooceny w zakresie CSR



UNDP (agenda ONZ) wydało podręcznik, którego celem jest pomoc przedsiębiorcom planującym wprowadzenie polityki oraz raportowania w zakresie CSR. Publikacja zawiera uniwersalne narzędzie do samooceny realizacji CSR zarówno w przedsiębiorstwach mikro, jak i dużych. Może ono służyć do oceny i porównywania stopnia realizacji polityki CSR własnego przedsiębiorstwa w określonym przedziale czasowym oraz na tle firm konkurencyjnych. Niniejszy pakiet narzędzi do samooceny, dzięki zastosowaniu odpowiednio skonstruowanej ankiety, pozwoli też firmom opracować etapy wdrożenia praktyk CSR oraz wyodrębnić obszary, które zawierają braki, a także ustanowić nowe cele i strategie.

Głównym składnikiem narzędzia do samooceny jest specjalnie w tym celu opracowany kwestionariusz składający się z 25 pytań. Pytania pogrupowane są w pięciu kategoriach ogólnych:
– zarządzanie
– środowisko
– stosunki pracy
– stosunki społeczne
– środowisko biznesowe

Każdy wskaźnik zawiera definicję, pytanie i punktację, a także kryteria przyznawania punktów, w celu ułatwienia korzystania z narzędzia. Dodatkowo, podręcznik zawiera opisy dobrych praktyk w zakresie prawidłowej, wg jego autorów, realizacji CSR, które opisane zostały na podstawie wyników testów narzędzia do samooceny.

Publikacja powstała w ramach regionalnego projektu „Zwiększenie przejrzystości i wiarygodności praktyk w zakresie CSR oraz wdrożenie systemów monitorowania w nowych państwach członkowskich Unii Europejskiej” realizowanego przez UNDP w pięciu krajach europejskich, w tym w Polsce.

Podręcznik można pobrać tutaj.








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile

  • 01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    „Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska

  • 25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka

  • 17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    InPost ratuje życie

  • 10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek