logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Opinie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Opinie
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Konkurs
zamknij
Opinie
   ──────  18.03.2018

„Podaruj 1%…”



W kampaniach jednoprocentowych dozwolone jest wszystko, co nie jest zakazane, a użyte środki zależą od tego co chce osiągnąć nadawca. Wiele – być może większość – strategii reklamowych kampanii 1% opiera się na intuicji autorów, a tym co jest sprawdzone i działa to cierpienie konkretnego dziecka. Dlatego też tak wiele organizacji zbiera pieniądze na subkonta, co jest oczywistym wypaczeniem idei 1%, ponieważ zebrane w ten sposób środki powinny służyć wzmocnieniu działań organizacji. Podobnie jak na inne negatywne zjawisko, jakim jest zbieranie środków z odpisu podatku przez fundacje korporacyjne, nie ma na nie prawnej rady. Zdecydowanie jestem przeciwnikiem epatowania cierpieniem, infantylizacji treści, przedmiotowemu traktowaniu podopiecznych i zdecydowanie wulgaryzacji języka. Stosowanie wyżej wymienionych zabiegów jest niesmaczne ale nie nielegalne.

Prawdziwy sens przekazywania 1%, jakim jest wzmacnianie konkretnej organizacji pozarządowej, powinien być komunikowany a takie działania piętnowane. Jedynym wyjściem jednak jest zwracanie uwagi na niewłaściwe zjawiska i edukowanie w tym obszarze. Służy temu m. in. Konkurs Kampania Społeczna Roku, w którym dla kampanii służących zbieraniu środków z 1% podatku przeznaczona jest osobna kategoria. Jury przyznaje nagrody i wyróżnienia, szczegółowo uzasadniając, tym kampaniom, które mogą służyć za dobry przykład. Z jednej strony emocje sprawiają, że reklamy są skuteczne a jednocześnie dobre kampanie 1% to takie, które pokazują działalność organizacji. Należy zatem szukać unikalnej cechy organizacji, lub danego tematu, na którym można zbudować emocjonalną kampanię.

Autor: Paweł Prochenko








polecamy ─── 18.11.2020

Zielone podnosi libido


Jak wiadomo, seks wykorzystywany jest w reklamie, by sprzedawać wszystko – od koparek poprzez trumny, aż po gładź...


nazwa kategorii: Kreacje / printy

CZYTAJ TEŻ:


  • 05.01.2021

    43% Polaków odczuło w ostatnim czasie pogorszenie nastroju


  • 10.06.2020

    Jak wspierać dzieci podczas epidemii koronawirusa


  • 03.06.2020

    Od Solara do Opola


  • 27.04.2020

    Czas intuicji


  • 16.04.2020

    Pandemia COVID-19 to doskonały moment na rzucenie palenia i wapowania


  • 18.03.2020

    Odpowiedzialna reklama


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Opinie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa cisteczek