„Głodna po prostu”. Mała dziewczynka. Twarz kampanii społecznej promującej wsparcie niedożywionych dzieci, córka dyrektora kreatywnego i twórcy inicjatywy, Piotra Zawałło. Dlaczego akurat ona występuje na bilbordzie, zachęcając Polaków do przekazywania funduszy na walkę z ubóstwem wśród dzieci?
Nie uważasz, że to dość ryzykowne obsadzić córkę w roli cierpiącej z głodu dziewczynki? Co chciałeś osiągnąć decydując się na jej udział w kampanii?
P.Z: Gdy opowiedziałem w domu o pomyśle na nową kampanię dla Polskiego Czerwonego Krzyża Ola stwierdziła, że chciałaby pomóc potrzebującym dzieciom, jakoś się zaangażować. Jej wiek, brak własnych środków finansowych, obowiązki związane ze szkołą i codzienne aktywności nie dają Oli zbyt wielu możliwości by wesprzeć akcji. Uznałem, że wielką pomocą byłoby zbudowanie postaci głównej bohaterki kampanii – dziewczynki. Ola zgodziła się. Od tego momentu kampania dostała wyrazistą twarz, głos oraz emocje. Nie chciałem żeby ta kampania straszyła, błagała czy wzbudzała litość. Chciałem, żeby w sposób nienachalny opowiedziała nam o problemie z którym boryka się wiele polskich dzieci.
Opublikowany przez Polski Czerwony Krzyż (PCK) Wtorek, 16 października 2018
I w ten oto sposób kolejna osoba i to bardzo mi bliska zaangażowała się i wsparła kampanie. Jest mądrą i świadomą dziewczynką, która skromnie mówi, że choć w taki sposób mogła wesprzeć inicjatywę uświadamiania i zbierania datków dla naprawdę potrzebujących dzieci. Choć tak naprawdę robi dużo więcej… Dziękuję Olu 🙂
Mówiąc o samym plakacie, to dość prosta forma przekazu- zdjęcie, hasło, idea. To wystarczy by zachęcić Polaków do zauważenia tak istotnej sprawy jak niedożywienie dzieci? Jako dyrektor kreatywny, nie powinieneś nas czymś niespodziewanym zaskoczyć? Wzbudzić społeczne łzy?
Pierwsza odsłona kampanii miała wzbudzić zainteresowanie i dyskusję. Znane twarze na billboardach w całej Polsce, radiu, ekranach w metrze oraz kanałach social mediowych powiedziały nam jakie mają pragnienia, marzenia, plany, jakich doznań, uczuć, potrzeb są głodni. Druga cześć to kontynuacja. Lecz o swojej potrzebie mówi teraz dziewczynka, jedenastoletnia Ola. Z plakatów, bilbordów, w radiu, metrze i wreszcie na stronie PCK mówi, że jest głodna, Głodna. Głodna po prostu. I dodaje, uświadamiając nas, że ponad milion dzieci w Polsce nie ma godnych warunków żywieniowych, nie dojada, źle się odżywia a nawet głoduje. A są to osoby, które za chwile będą budować ten kraj. Dajmy im więc szanse na godne życie, zwłaszcza w tak ważnym okresie dla rozwoju młodego organizmu. Dzieci te potrzebują naszego wsparcia. Po to by mogły godnie żyć. Po prostu.
I odpowiadając wreszcie na kluczowe pytanie, zawsze dążę do jak najprostszej, czystej formy przekazu. A dobry pomysł broni się sam, bez zbędnych upiększeń. Siłą prostych rozwiązań jest ich skuteczność dotarcia. W kampanii nadaliśmy nowe znaczenie słowom, które słyszeliśmy wiele razy. Nadaliśmy nowy kontekst i odpowiednio je podsumowaliśmy. Jeśli zetkniemy się z nimi ponownie i pomyślimy o wsparciu dzieci to mogę spać spokojnie.
Gdybyś miał nieograniczone możliwości, budżet z Disneylandu i wymarzoną ekipę do pracy, zmieniłbyś kreacje lub przeprowadził dodatkową kampanię?
Gdybym miał nieograniczony budżet to wspierałbym program „Godne dzieciństwo” PCK , który powstał z myślą o pomocy najbardziej potrzebującym rodzinom, a zwłaszcza dzieciom i młodzieży. Pozbawiłbym Polski problemu niedożywionych dzieci.
Kształt stworzonej kreacji nie jest wynikiem przypadku, braku budżetu czy niewymarzonej ekipy. Jest to przemyślany i trafny pomysł, bardzo dobra egzekucja przeniesiona na wiele kanałów komunikacji. Wszyscy z którymi miałem przyjemność przy tej kampanii pracować zaangażowali się na sto-dziesięć procent, dając swój talent, czas i zaangażowanie. Pro bono.
Jeszcze raz wszystkim Wam bardzo dziękuję. I gwiazdom i artystom i fachowcom z różnych dziedzin. Jestem Wam bardzo wdzięczny i cieszę się, że razem stworzyliśmy kampanię, która mówi o ważnym problemie w skali całego kraju. Dziękuję również osobom pracującym w Polskim oddziale Czerwonego Krzyża za wielkie oddanie sprawie, pomoc oraz zaufanie, które otrzymałem.
Piotr, czego Ty sam jesteś głodny?
Głodny pomagania. Tym samym mam nadzieję, że kampania #glodnipomagania wspierająca program Polskiego Czerwonego Krzyża – Godne dzieciństwo – przyczyni się do polepszenia sytuacji niedożywionych dzieci w Polsce i będzie bodźcem do zwalczania przyczyn problemu, a nie tylko skutków. Wspierajmy potrzebujące dzieci. To nie jest tylko ich problem, to jest problem nas wszystkich i musimy razem się z nim uporać. Bądźmy głodni pomagania.
Szczegółowe informacje o kampanii prezentujemy TUTAJ
Opublikowany przez Polski Czerwony Krzyż (PCK) Czwartek, 25 października 2018
Odpowiedzi udzielał Piotr Zawałło, dyrektor kreatywny, twórca społecznej inicjatywy realizowanej pod hasłem „Głodni pomagania” dla Polskiego Czerwonego Krzyża, która zachęca Polaków do przekazywania funduszy na walkę z ubóstwem wśród dzieci.
PIOTR ZAWAŁŁO posiada dwudziestoletnie doświadczenie w branży reklamowej. Przez wiele lat związany był z agencjami: BBDO, Cheil, Euro RSCG (Havas), JWT, TBWA.
W jego portfolio można znaleźć prace dla takich klientów, jak Samsung Polska, PCK, Mercedes, Chrysler (Chrysler, Dodge, Jepp), Shell, HP, PepsiCo (Pepsi), Mars (M&M’s, Snickers), Wrigley (Airwaves, Orbit, Winterfresh), PZU, Multibank, Generali, Roca Sanitary, Mennica Polska, Flugger, Akzo Nobel (Dulux, Sadolin), Henkel (Palette), Atlas Estates, „Rzeczpospolita”, „Newsweek”, Manufaktura, ONET i TVN.
Wielokrotnie zdobywał prestiżowe nagrody branżowe, m.in. Cannes Lions, D&AD, Eurobest, KTR, Effie, Kreatura, Media Trendy. Z wykształcenia Wystawiennik i Ceramik Artystyczny, z zamiłowania obserwator ludzkich zachowań i zbieracz insightów. Prywatnie tata dwójki dzieci.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
15.09.2023
Konsumenci produkują 170 kg odpadów opakowaniowych rocznie
-
04.08.2023
Porozmawiajmy szczerze o otyłości
-
12.05.2023
„Żywność w Polsce staje się coraz bardziej ekologiczna”
-
03.02.2023
Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?
-
16.01.2023
Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta
-
02.11.2022
Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?