„Głodna po prostu”. Mała dziewczynka. Twarz kampanii społecznej promującej wsparcie niedożywionych dzieci, córka dyrektora kreatywnego i twórcy inicjatywy, Piotra Zawałło. Dlaczego akurat ona występuje na bilbordzie, zachęcając Polaków do przekazywania funduszy na walkę z ubóstwem wśród dzieci?
Nie uważasz, że to dość ryzykowne obsadzić córkę w roli cierpiącej z głodu dziewczynki? Co chciałeś osiągnąć decydując się na jej udział w kampanii?
P.Z: Gdy opowiedziałem w domu o pomyśle na nową kampanię dla Polskiego Czerwonego Krzyża Ola stwierdziła, że chciałaby pomóc potrzebującym dzieciom, jakoś się zaangażować. Jej wiek, brak własnych środków finansowych, obowiązki związane ze szkołą i codzienne aktywności nie dają Oli zbyt wielu możliwości by wesprzeć akcji. Uznałem, że wielką pomocą byłoby zbudowanie postaci głównej bohaterki kampanii – dziewczynki. Ola zgodziła się. Od tego momentu kampania dostała wyrazistą twarz, głos oraz emocje. Nie chciałem żeby ta kampania straszyła, błagała czy wzbudzała litość. Chciałem, żeby w sposób nienachalny opowiedziała nam o problemie z którym boryka się wiele polskich dzieci.
I w ten oto sposób kolejna osoba i to bardzo mi bliska zaangażowała się i wsparła kampanie. Jest mądrą i świadomą dziewczynką, która skromnie mówi, że choć w taki sposób mogła wesprzeć inicjatywę uświadamiania i zbierania datków dla naprawdę potrzebujących dzieci. Choć tak naprawdę robi dużo więcej… Dziękuję Olu
Mówiąc o samym plakacie, to dość prosta forma przekazu- zdjęcie, hasło, idea. To wystarczy by zachęcić Polaków do zauważenia tak istotnej sprawy jak niedożywienie dzieci? Jako dyrektor kreatywny, nie powinieneś nas czymś niespodziewanym zaskoczyć? Wzbudzić społeczne łzy?
Pierwsza odsłona kampanii miała wzbudzić zainteresowanie i dyskusję. Znane twarze na billboardach w całej Polsce, radiu, ekranach w metrze oraz kanałach social mediowych powiedziały nam jakie mają pragnienia, marzenia, plany, jakich doznań, uczuć, potrzeb są głodni. Druga cześć to kontynuacja. Lecz o swojej potrzebie mówi teraz dziewczynka, jedenastoletnia Ola. Z plakatów, bilbordów, w radiu, metrze i wreszcie na stronie PCK mówi, że jest głodna, Głodna. Głodna po prostu. I dodaje, uświadamiając nas, że ponad milion dzieci w Polsce nie ma godnych warunków żywieniowych, nie dojada, źle się odżywia a nawet głoduje. A są to osoby, które za chwile będą budować ten kraj. Dajmy im więc szanse na godne życie, zwłaszcza w tak ważnym okresie dla rozwoju młodego organizmu. Dzieci te potrzebują naszego wsparcia. Po to by mogły godnie żyć. Po prostu.
I odpowiadając wreszcie na kluczowe pytanie, zawsze dążę do jak najprostszej, czystej formy przekazu. A dobry pomysł broni się sam, bez zbędnych upiększeń. Siłą prostych rozwiązań jest ich skuteczność dotarcia. W kampanii nadaliśmy nowe znaczenie słowom, które słyszeliśmy wiele razy. Nadaliśmy nowy kontekst i odpowiednio je podsumowaliśmy. Jeśli zetkniemy się z nimi ponownie i pomyślimy o wsparciu dzieci to mogę spać spokojnie.
Gdybyś miał nieograniczone możliwości, budżet z Disneylandu i wymarzoną ekipę do pracy, zmieniłbyś kreacje lub przeprowadził dodatkową kampanię?
Gdybym miał nieograniczony budżet to wspierałbym program „Godne dzieciństwo” PCK , który powstał z myślą o pomocy najbardziej potrzebującym rodzinom, a zwłaszcza dzieciom i młodzieży. Pozbawiłbym Polski problemu niedożywionych dzieci.
Kształt stworzonej kreacji nie jest wynikiem przypadku, braku budżetu czy niewymarzonej ekipy. Jest to przemyślany i trafny pomysł, bardzo dobra egzekucja przeniesiona na wiele kanałów komunikacji. Wszyscy z którymi miałem przyjemność przy tej kampanii pracować zaangażowali się na sto-dziesięć procent, dając swój talent, czas i zaangażowanie. Pro bono.
Jeszcze raz wszystkim Wam bardzo dziękuję. I gwiazdom i artystom i fachowcom z różnych dziedzin. Jestem Wam bardzo wdzięczny i cieszę się, że razem stworzyliśmy kampanię, która mówi o ważnym problemie w skali całego kraju. Dziękuję również osobom pracującym w Polskim oddziale Czerwonego Krzyża za wielkie oddanie sprawie, pomoc oraz zaufanie, które otrzymałem.
Piotr, czego Ty sam jesteś głodny?
Głodny pomagania. Tym samym mam nadzieję, że kampania #glodnipomagania wspierająca program Polskiego Czerwonego Krzyża – Godne dzieciństwo – przyczyni się do polepszenia sytuacji niedożywionych dzieci w Polsce i będzie bodźcem do zwalczania przyczyn problemu, a nie tylko skutków. Wspierajmy potrzebujące dzieci. To nie jest tylko ich problem, to jest problem nas wszystkich i musimy razem się z nim uporać. Bądźmy głodni pomagania.
Szczegółowe informacje o kampanii prezentujemy TUTAJ
Odpowiedzi udzielał Piotr Zawałło, dyrektor kreatywny, twórca społecznej inicjatywy realizowanej pod hasłem „Głodni pomagania” dla Polskiego Czerwonego Krzyża, która zachęca Polaków do przekazywania funduszy na walkę z ubóstwem wśród dzieci.
PIOTR ZAWAŁŁO posiada dwudziestoletnie doświadczenie w branży reklamowej. Przez wiele lat związany był z agencjami: BBDO, Cheil, Euro RSCG (Havas), JWT, TBWA.
W jego portfolio można znaleźć prace dla takich klientów, jak Samsung Polska, PCK, Mercedes, Chrysler (Chrysler, Dodge, Jepp), Shell, HP, PepsiCo (Pepsi), Mars (M&M’s, Snickers), Wrigley (Airwaves, Orbit, Winterfresh), PZU, Multibank, Generali, Roca Sanitary, Mennica Polska, Flugger, Akzo Nobel (Dulux, Sadolin), Henkel (Palette), Atlas Estates, „Rzeczpospolita”, „Newsweek”, Manufaktura, ONET i TVN.
Wielokrotnie zdobywał prestiżowe nagrody branżowe, m.in. Cannes Lions, D&AD, Eurobest, KTR, Effie, Kreatura, Media Trendy. Z wykształcenia Wystawiennik i Ceramik Artystyczny, z zamiłowania obserwator ludzkich zachowań i zbieracz insightów. Prywatnie tata dwójki dzieci.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
15.09.2023
Konsumenci produkują 170 kg odpadów opakowaniowych rocznie
-
04.08.2023
Porozmawiajmy szczerze o otyłości
-
12.05.2023
„Żywność w Polsce staje się coraz bardziej ekologiczna”
-
03.02.2023
Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?
-
16.01.2023
Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta
-
02.11.2022
Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?