IKEA wspiera programy edukacyjne dla dzieci z krajów rozwijających się realizowane przez organizacje UNICEF i Save the Children. W ramach kampanii „Pluszaki dla edukacji. 1 euro to majątek” IKEA Foundation, podobnie jak w ubiegłych latach, przekaże na ten cel 1 euro od każdej pluszowej zabawki lub książeczki dla najmłodszych sprzedanej w sklepach IKEA. W wyniku ubiegłorocznej edycji zebrano 9,3 miliona euro, z czego ponad 200 tysięcy euro pochodziło z Polski. Tegoroczna, jedenasta edycja kampanii będzie prowadzona od 10 listopada 2013 roku do 4 stycznia 2014 roku. Szacuje się, że projekty finansowane obecnie przez IKEA Foundation do końca 2015 roku obejmą pomocą 100 milionów dzieci.
Od 2003 IKEA Foundation przekazała 57 milionów euro na sfinansowanie 90 projektów realizowanych przez UNICEF i Save the Children w 46 krajach. Obecnie jest największym darczyńcą korporacyjnym na rzecz obu tych organizacji. Dofinansowywane przez nią programy to m.in. rozwój szkolnictwa w Afryce realizowany przez UNICEF, a także projekty organizacji Save the Children w Europie Wschodniej i Azji, mające na celu wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci z mniejszości etnicznych, ubogich czy niepełnosprawnych, często dyskryminowanych, a także padających ofiarą przemocy. Wiele działań, oprócz bezpośredniej pomocy dzieciom, obejmuje również szkolenia dla nauczycieli, rodziców oraz innych opiekunów.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
08.01.2025
Truck Care ostrzega przed martwy polem
-
22.12.2024
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO