logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > PKO BP zbiera krew
13.06.2013
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

PKO BP zbiera krew



Jutro, 14 czerwca, podczas Światowego Dnia Krwiodawcy, rozpocznie się szósta edycja Bankowej Akcji Honorowego Krwiodawstwa organizowana przez Fundację PKO Banku Polskiego. Partnerem akcji jest Narodowe Centrum Krwi. W tym roku BAHK wspiera dziennikarz sportowy Maciej Kurzajewski.

W pierwszym etapie tegorocznej akcji, mobilne punkty poboru jednego dnia pojawią się w 12 dużych miastach w Polsce. Krew będzie można oddać w Białymstoku, Bydgoszczy, Gdańsku, Gliwicach, Krakowie, Lublinie, Łodzi, Olsztynie, Poznaniu, Szczecinie, Warszawie i Wrocławiu. Kolejny etap rozpocznie się w okresie wakacyjnym i wzorem lat ubiegłych, mobilne punkty poboru krwi odwiedzą nadmorskie i górskie miejscowości wypoczynkowe.

W niektórych lokalizacjach będzie możliwość złożenia deklaracji przystąpienia do rejestru potencjalnych dawców szpiku kostnego. Każdy krwiodawca oddając krew otrzyma certyfikat, na którym będzie mógł zaproponować hasło Bankowej Akcji Honorowego Krwiodawstwa. Na autorów najlepszych propozycji, którzy wezmą udział w konkursie, czekają nagrody. Otrzymają je również osoby, które od 14 czerwca do 30 września br., czyli w okresie trwania tegorocznej akcji, dwukrotnie oddadzą krew. Mogą to zrobić w ramach BAHK lub w Regionalnych Centrach Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa (RCKiK). Wówczas ze strony Fundacji PKO Banku Polskiego lub profilu poświęconego BAHK (tam też znajdują się szczegółowe informacje o zbiórkach) należy wydrukować certyfikat i po oddaniu krwi poprosić o potwierdzenie w centrum krwiodawstwa. Następnie należy go przesłać na adres Fundacji PKO Banku Polskiego (mail: fundacja@pkobp.pl lub tradycyjną pocztą: Fundacja PKO Banku Polskiego, ul. Puławska 15, 02-515 Warszawa).

W ubiegłym roku, w ramach Bankowej Akcji Honorowego Krwiodawstwa ponad tysiąc osób oddało łącznie blisko 500 litrów krwi. W sumie od 2009 roku, czyli od pierwszej edycji akcji, w zbiórce krwi wzięło udział około 3,1 tys. osób, zebrano jej prawie 1400 litrów.

Ambasadorami poprzednich edycji byli: Krzysztof Cugowski, lider zespołu Budka Suflera, projekt wspierała też Kayah, Norbi i Jacek Wójcicki oraz znani sportowcy: mistrz olimpijski Paweł Nastula i byli reprezentanci kraju w piłce nożnej: Tomasz Iwan i Marek Citko. W tym roku twarzą Bankowej Akcji Honorowego Krwiodawstwa jest dziennikarz sportowy Maciej Kurzajewski, który osobiście będzie wspierał akcję w Gliwicach.








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek