logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  27.02.2013

Piksel jest lepszy niż papier



Rolka ciasno nawiniętego papieru przypomina obraz słojów wewnątrz ściętego pnia drzewa. Proste skojarzenie skłania od razu do refleksji nad zbyt intensywnym wykorzystywaniem drzewnych zasobów.

Plakat z "papierowym" przekrojem drzewa uzupełnia informacja: „The average U.S. office worker will use 10,000 sheets of copy paper this year mostly to end up in desk drawers, filing cabinets and trash cans. Fortunately, it’s easy to change that. Whenever possible, read documents on screen, instead of printing them. You’ll be helping save money, the planet, and our trees from the unkindest cut of all” (Przeciętny amerykański pracownik biurowy zużyje w tym roku 10000 kartek papieru, które na koniec zalegną w biurku, szafkach lub po prostu wylądują w koszu. Na szczęście łatwo to zmienić. Kiedy to tylko możliwe, czytaj dokumenty w wersji elektronicznej zamiast je drukować. W ten sposób oszczędzasz pieniądze oraz ratujesz planetę i drzewa).

Kampanię stworzyła organizacja charytatywna Pumped for Change, realizująca CSR agencji Pumped z Miami. Celem akcji jest zwrócenie uwagi, szczególnie środowisk biznesowych, na problem nadmiernej konsumpcji papieru.

Każdego roku miliony drzew idzie pod wycinkę, aby zaspokoić apetyt biznesu na firmowe wydruki. Amerykańskie przedsiębiorstwa zużywają rocznie aż 4 miliony ton papieru, a globalna produkcja to ponad 300 milinów ton. Współtwórca kampanii „Pixels not Paper”(Piksele zamiast papieru), organizacja Rainforest Maker, ostrzega, że drukowanie papieru na taką skalę doprowadzi do wyeksploatowania ostatnich lasów deszczowych w przeciągu mniej niż 40 lat.

Plakaty zostały rozmieszczone blisko ulic, na przystankach i w środkach komunikacji miejskiej, aby dotrzeć do wszystkich podróżujących z i do pracy. Więcej informacji znajduje się na pixelsnotpaper.org.

Agnieszka Grzechowiak


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 16.02.2023

    LPP dołączyło do sygnatariuszy porozumienia Accord Pakistan


  • 07.02.2023

    #NieSzukajWymowki – Jasiek Mela inspiruje do działania


  • 03.02.2023

    Zjedz ziemniaczki, będzie deserek — Foodsi organizuje warsztaty less waste


  • 31.01.2023

    Przystanek Zieleń na Mokotowie i ‎Wilanowie


  • 09.01.2023

    Niedoskonałe warzywa wracają do sieci Lidl Polska


  • 05.12.2022

    4F przerabia kurtki dla ludzi na kurteczki dla psów


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek