logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Piknik (nie) wypalił
26.11.2008
Tematy: Kampanie, Dania, Obronność i bezpieczeństwo

Piknik (nie) wypalił

Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.


Oglądając spot tej kampanii powraca pytanie o skuteczność stosowania szoku w reklamach. Bo szok tu jest.

Obywatele kilkudziesięciu państw na świecie podczas zwykłej drogi do szkoły czy pracy mogą stać się ofiarami niewypałów. Szacuje się, że rocznie takim wypadkom ulega około 20 tysięcy osób.

W kampanii organizacji Danmark mod Landminer (Dania przeciwko minom lądowym) zastosowano technikę polegającą na ukazaniu problemu w otoczeniu odbiorcy, którego sygnalizowana kwestia bezpośrednio nie dotyczy. Reklama zatytułowana "Picnic gone wrong" ("Piknik się nie udał") w szokujący i drastyczny sposób pokazuje, jak zwyczajna rodzinna wycieczka zmieniła się w tragedię.

Dwa lata wcześniej ONZ prowadziło kampanię o tej samej tematyce i – co ciekawe – opartą w warstwie reklamowej o ten sam motyw. Poniżej prezentujemy oba spoty.

Państwa zachodnie w dużym stopniu uporały się z problemem min na swoich terenach, jednak w wielu innych krajach ta kwestia pozostaje nierozwiązana. Danmark mod Landminer prowadzi działania informacyjne i fundraisingowe – pieniądze przeznaczane są na usuwanie min lądowych.
K. Truszkowska



Nazwa kampanii:
Picnic gone wrong
Czas:
2008.11.20 - 2008.12.15
Nadawca:
Danmark mod Landminer
Media:
Telewizja, internet
Wykonawca:
this is not a pipe (København)
Adresaci:
Osoby dorosłe
Hasło kampani:
Imagine a life with landmines. Support the fight against landmines. (Wyobraź sobie życie z minami. Wesprzyj walkę przeciwko minom)





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kampanie

    ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek