Oglądając spot tej kampanii powraca pytanie o skuteczność stosowania szoku w reklamach. Bo szok tu jest.
Obywatele kilkudziesięciu państw na świecie podczas zwykłej drogi do szkoły czy pracy mogą stać się ofiarami niewypałów. Szacuje się, że rocznie takim wypadkom ulega około 20 tysięcy osób.
W kampanii organizacji Danmark mod Landminer (Dania przeciwko minom lądowym) zastosowano technikę polegającą na ukazaniu problemu w otoczeniu odbiorcy, którego sygnalizowana kwestia bezpośrednio nie dotyczy. Reklama zatytułowana "Picnic gone wrong" ("Piknik się nie udał") w szokujący i drastyczny sposób pokazuje, jak zwyczajna rodzinna wycieczka zmieniła się w tragedię.
Dwa lata wcześniej ONZ prowadziło kampanię o tej samej tematyce i – co ciekawe – opartą w warstwie reklamowej o ten sam motyw. Poniżej prezentujemy oba spoty.
Państwa zachodnie w dużym stopniu uporały się z problemem min na swoich terenach, jednak w wielu innych krajach ta kwestia pozostaje nierozwiązana. Danmark mod Landminer prowadzi działania informacyjne i fundraisingowe – pieniądze przeznaczane są na usuwanie min lądowych.
K. Truszkowska
zobacz także
-
07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Stare Telefony Działają Cuda
-
03.11.2025Akcje
Kampanie kinowe dla instytucji publicznych
-
23.10.2025Kreacje / printy
Tiszert. T-Search
-
23.10.2025Kreacje / printy
Ciche sygnały
-
22.10.2025Kampanie
ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie
-
22.10.2025Kreacje / printy
Holokaust, powtórz

