Pod koniec stycznia br. na ulice Berlina wyjechały pijane garbusy. Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Mieszkalnictwa Niemiec zaskoczyło mieszkańców kampanią „Don’t drink and drive”, zrealizowaną z firmą Volkswagen, we współpracy z agencją Scholz & Friends.
Na ulicach przez pewien czas można było zobaczyć najnowsze garbusy, których koła wyglądały jak oczy. Co więcej, wraz z ruchem samochodu oczy obracały się szaleńczo, co mogło sprawić wrażenie twarzy pijanego człowieka. W ten przyciągający wzrok sposób próbowano zapobiec rosnącej liczbie wypadków w Niemczech, spowodowanych prowadzeniem samochodu pod wpływem alkoholu.
Garbusy pojawiały się przede wszystkim tam, gdzie organizowano imprezy publiczne, na których nie stroniono od picia alkoholu. Wywołując sensację wśród przechodniów i użytkowników dróg skłaniały do zapoznania się z publikacjami kampanii.
Oprócz pozytywnego odbioru przez społeczeństwo, flota garbusów przemieszczająca się ulicami Berlina zainteresowała też, co nie jest zaskoczeniem, a na pewno założeniem działań reklamowych, media. W niemieckiej prasie pojawiły się informacje nie tylko o samochodach, ale także o kampanii informacyjnej ministerstwa.
M. Miąc
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
12.09.2023
Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF
-
14.08.2023
Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 31 sierpnia!
-
10.08.2023
Wsparcie dla pszczół gniazdujących w ziemi w Cementowni Cemex w Chełmie
-
28.07.2023
Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia
-
27.07.2023
Biedronka zamyka obieg polietylenu
-
18.07.2023
Trwa nabór do 17. edycji konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju”