Pod koniec stycznia br. na ulice Berlina wyjechały pijane garbusy. Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Mieszkalnictwa Niemiec zaskoczyło mieszkańców kampanią „Don’t drink and drive”, zrealizowaną z firmą Volkswagen, we współpracy z agencją Scholz & Friends.
Na ulicach przez pewien czas można było zobaczyć najnowsze garbusy, których koła wyglądały jak oczy. Co więcej, wraz z ruchem samochodu oczy obracały się szaleńczo, co mogło sprawić wrażenie twarzy pijanego człowieka. W ten przyciągający wzrok sposób próbowano zapobiec rosnącej liczbie wypadków w Niemczech, spowodowanych prowadzeniem samochodu pod wpływem alkoholu.
Garbusy pojawiały się przede wszystkim tam, gdzie organizowano imprezy publiczne, na których nie stroniono od picia alkoholu. Wywołując sensację wśród przechodniów i użytkowników dróg skłaniały do zapoznania się z publikacjami kampanii.
Oprócz pozytywnego odbioru przez społeczeństwo, flota garbusów przemieszczająca się ulicami Berlina zainteresowała też, co nie jest zaskoczeniem, a na pewno założeniem działań reklamowych, media. W niemieckiej prasie pojawiły się informacje nie tylko o samochodach, ale także o kampanii informacyjnej ministerstwa.
M. Miąc
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy