Pisarze, dziennikarze oraz ich psy przypominają odbiorcom, jak ważne jest czytanie. Kampania promuje Big Book Festival – Duży Festiwal Czytania, który odbędzie się w Warszawie po raz trzeci w dniach 12-14 czerwca.
Wydarzenie jest dostępne bezpłatnie i ma służyć rozwojowi literatury. Na plakatach kampanii Katarzynie Bondzie towarzyszy adoptowany ze schroniska Łukasz. Mariuszowi Czubajowi trzy przygarnięte czworonogi: Lawuś, Fago i Morus. Michał Nogaś, autor popularnej audycji literackiej "Z najwyższej półki" w radiowej Trójce pozuje z jamniczką Toffi, która towarzyszy mu przy czytaniu już od kilkunastu lat. Powieściopisarka Anna Janko sfotografowała się z Melancholią na kolanach. A Ludwika Włodek, pisarka i wnuczka Jarosława Iwaszkiewicza, pokazała się z adoptowanym szczeniakiem – Zenkiem.
W kampanii psy występują również solo i mówią własnym głosem, przewrotnie i dowcipnie przypominając ludziom, jak ważne jest czytanie. Akcja rozpoczęła się w pierwszych dniach maja i potrwa do połowy czerwca. Obejmuje m.in. stworzenie nowej strony internetowej, ekspozycję outdoorową, spoty radiowe oraz trzy krótkie filmy, w których główną rolę gra suczka Misza.
Kulminacją działań będzie spotkanie entuzjastów książek w niedzielę 14 czerwca w samym centrum Warszawy, w Pasażu Wiecha. Będziemy bić rekord w liczbie ludzi i psów czytających razem na wolnym powietrzu. Spodziewamy się kilku pokoleń czytelników i wielu merdających ogonów – mówi Dorota Kukieła odpowiadająca w Go Culture, agencji przygotowującej kampanię, za kreację i komunikację z mediami.
Komunikacja festiwalu ma być dostosowana do oczekiwań kluczowych grup odbiorców, czyli ludzi młodych (20-40), korzystających z nowych mediów, mieszkających w dużych miastach. Jak podają organizatorzy, od trzech lat stabilnie rośnie ekspozycja festiwalu w mediach oraz frekwencja wydarzeń.
Go Culture. Komunikacja dla kultury odpowiada za komunikację Big Book Festival od pierwszej edycji w 2013 r. , zrealizowała towarzyszące mu kampanie "Papier nie umiera nigdy!" oraz "Kto nie czyta, ten trąba!". Agencja specjalizuje się w komunikacji wydarzeń kulturalnych i edukacyjnych, a także miast i produktów artystycznych.
BBF to jedyny międzynarodowy festiwal czytania odbywający się w Warszawie. W tym roku jego gośćmi będą autorzy z kilkunastu krajów, m.in. Zadie Smith, Swietłana Aleksijewicz i Lars Saabye Christensen. Odbędzie się 40 spotkań, warsztatów, spacerów i akcji. Główna część programu odbywa się na terenie dawnej fabryki serów przy ul. Hożej 51 w Warszawie. Festiwal jest finansowany m.in. ze środków m.st. Warszawy i Fundacji Współpracy Polsko-Niemieckiej, powstaje dzięki zaangażowaniu 50 partnerów prywatnych i publicznych. Organizatorem festiwalu jest Fundacja "Kultura nie boli".
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS
-
24.10.2024
Zrób TO dla JAJ!
-
23.10.2024
Oni wygrali ElektroEkologiczny Hackathon
-
22.10.2024
Bajka terapeutyczna o powodzi
-
17.10.2024
Pozornie niewidoczne
-
16.10.2024
Prawa człowieka nie są na sprzedaż