Piersi za doniczkami
Kampania skrytykowana za…brak nagości. Półnagie kobiety zakrywające piersi doniczkami, stosami babeczek na talerzykach, balonami czy aparatami fotograficznymi zachęcają przedstawicielki tej samej płci do samobadania i wizyty u lekarza, gdy zauważą niepokojące zmiany. Jak mówi kampania „The Naked Truth” („Naga prawda”), symptomy raka piersi są różne. Objawami tej choroby są nie tylko guzki, ale też zmiany rozmiaru piersi, zmiany na skórze czy zmiany sutka. W kampanii różne symptomy zostały zilustrowane przez różnego rodzaju przedmioty.
Kampania zachęca też do zapoznania się ze stroną internetową anychanges.co.nz, gdzie można znaleźć szczegółowe informacje o symptomach raka piersi. Kampania została zlecona przez New Zealand Breast Cancer Foundation, a wykonała ją agencja Colenso BBDO.
Kampania w pierwszej wersji miała pokazywać nagie piersi. Jednakże nagość może być pokazana w telewizji jedynie w godzinach wieczornych i nocnych. Wykorzystano więc różne obiekty do zasłonięcia piersi. Co ciekawe, kampanię „The Naked Truth” skrytykowano za to, że przedstawione w spocie kobiety nie pokazują wystarczająco dużo nagości. Do nowozelandzkiej Advertising Standards Authority napłynęła skarga, że piersi w kampanii są zawsze zakryte, mimo, że kampania dotyczy problemu chorób piersi i może wydawać się, że kobiety występujące w spocie wstydzą się swojego ciała.
Katarzyna Łabuś
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
04.08.2022
Pracoholik pozbawia swoje otoczenie relaksu
-
26.07.2022
Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów
-
21.07.2022
Krwawe diamenty
-
20.07.2022
Bądź bezpieczny przy pracy
-
19.07.2022
Nie jesteśmy twoim śmietnikiem
-
18.07.2022
Lidl Polska zachęca do powiedzenia TAK! roślinnym produktom