Piersi za doniczkami
Kampania skrytykowana za…brak nagości. Półnagie kobiety zakrywające piersi doniczkami, stosami babeczek na talerzykach, balonami czy aparatami fotograficznymi zachęcają przedstawicielki tej samej płci do samobadania i wizyty u lekarza, gdy zauważą niepokojące zmiany. Jak mówi kampania „The Naked Truth” („Naga prawda”), symptomy raka piersi są różne. Objawami tej choroby są nie tylko guzki, ale też zmiany rozmiaru piersi, zmiany na skórze czy zmiany sutka. W kampanii różne symptomy zostały zilustrowane przez różnego rodzaju przedmioty.
Kampania zachęca też do zapoznania się ze stroną internetową anychanges.co.nz, gdzie można znaleźć szczegółowe informacje o symptomach raka piersi. Kampania została zlecona przez New Zealand Breast Cancer Foundation, a wykonała ją agencja Colenso BBDO.
Kampania w pierwszej wersji miała pokazywać nagie piersi. Jednakże nagość może być pokazana w telewizji jedynie w godzinach wieczornych i nocnych. Wykorzystano więc różne obiekty do zasłonięcia piersi. Co ciekawe, kampanię „The Naked Truth” skrytykowano za to, że przedstawione w spocie kobiety nie pokazują wystarczająco dużo nagości. Do nowozelandzkiej Advertising Standards Authority napłynęła skarga, że piersi w kampanii są zawsze zakryte, mimo, że kampania dotyczy problemu chorób piersi i może wydawać się, że kobiety występujące w spocie wstydzą się swojego ciała.
Katarzyna Łabuś
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
04.12.2023
Wystawa „To sztuka być sobą” — w przestrzeni miejskiej Torunia
-
01.12.2023
Kształt bezpieczeństwa
-
28.11.2023
Bajeczki dla dzieci
-
23.11.2023
DeepSteki
-
22.11.2023
Prawda jest taka
-
21.11.2023
Dzień jak co dzień