„Ich widok zawsze poprawia mi humor” „Wiesz, że lubię patrzeć, kiedy podskakują, jak biegasz”, „Masuj je”, „W razie czego mogę pomóc” – tak o piersiach wypowiadają się mężczyźni w filmie przygotowanym przez opolski oddział NFZ i TVP3 Opole. W spocie wzięli udział rozpoznawalni opolanie, m.in. dyrektor Centrum Wystawienniczo-Kongresowego w Opolu Sławomir Janecki, Tomasz Gabor z Elektrowni Opole, ciężarowiec Bartłomiej Bonk, zawodnik Gwardii Opole Mateusz Jankowski czy zawodnik UFC Damian Grabowski. Jest on częścią kampanii popularyzującej profilaktykę nowotworów piersi, tj. regularną mammografię i samobadanie.
Spot był emitowany w telewizji regionalnej oraz prezentowany na oficjalnych kanałach na YouTube organizatorów, jednak po licznych komentarzach zarzucających seksizm i jednoznaczność erotycznego podtekstu został z nich usunięty. Można go jeszcze zobaczyć na nfz.opole.pl.
Wprowadzanie elementów nawiązujących do sfery seksualności do kampanii społecznych nie jest niczym nowym, także w przypadku profilaktyki nowotworów; można to jednak zrobić ciekawie i dowcipnie, a w omawianym spocie tego zabrakło. O najciekawszych, najskuteczniejszych, ale i najbardziej zaskakujących kampanii „z różową wstążką” można przeczytać tutaj.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
03.02.2023
Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?
-
16.01.2023
Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta
-
02.11.2022
Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?
-
08.08.2022
Ogólnopolski Wielki Dzień Pszczół
-
04.08.2022
Pracoholik pozbawia swoje otoczenie relaksu
-
13.05.2022
Oszczędzanie może iść w parze z ekologią. Ekspertka podpowiada, jak nauczyć tego dzieci