logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > PFN PRZYBLIŻA HISTORIĘ POWSTANIA WARSZAWSKIEGO
06.08.2018
Tematy: Kampanie, Polska, Kraje, Edukacja, Inne, Kampanie polityczne

PFN PRZYBLIŻA HISTORIĘ POWSTANIA WARSZAWSKIEGO



Koloryzowane zdjęcia z powstania warszawskiego, animowany film przedstawiający historię operacji powstańczej Frantic 7 czy relacje świadków działań Polaków z 1944 roku to tylko niektóre elementy kampanii, jaką w tym roku zaproponowała Polska Fundacja Narodowa.  Kampania nie jest jednak skierowana jedynie do Polaków, ale do obcokrajowców, ze szczególnym uwzględnieniem USA i Europy Zachodniej.

Celem informacyjno-edukacyjna kampanii realizowanej pod hasłem: „Historia dwóch flag” jest przybliżenie obcokrajowcom historii powstania warszawskiego. Z tej okazji PFN przygotowała animowany film, opowiadający o Operacji Frantic 7, którą 18 września 1944 r. przeprowadziły siły powietrzne USA, wykonując zrzuty zaopatrzeniowe na Warszawę. Za realizację filmu odpowiada studio kreatywne TenGent.

Powstanie Warszawskie, które rozpoczęło się 1 sierpnia 1944 r. było największym zrywem niepodległościowym zorganizowanym przez państwo podziemne na terenie okupowanej przez Niemców Europy w czasie II wojny światowej. Przez 63 dni walk, Polacy walczyli o własnych siłach, otrzymując jedynie niewielkie wsparcie w ramach akcji zrzutowych organizowanych przez Aliantów. Pomoc, choć niewystarczająca, była mocnym wyrazem solidarności aliantów z walcząca Warszawą. Największa operacja zrzutowa w ramach operacji Frantic 7 została przeprowadzona przez siły powietrzne Armii Amerykańskiej 18 września 1944 r. Tego dnia w samo południe nad walczącą Warszawą pojawiło się 107 latających fortec – amerykańskich samolotów B-17.

Frantic 7. The Warsaw Uprising.

Krzysztof Rowiński "Żbik", communication link man “Krybar“, Powiśle district: “(…) In the middle of September there was one beautiful American drop, involving over a hundred Flying Fortresses, Mustangs were guarding them, the fighter planes. They arrived flying very high above Warsaw. Suddenly colorful parachutes appeared, people thought that it was the Independent Parachute Brigade, in which my father in fact belonged. The Germans even fled in some places. It turned out later that these were drops.(…)”Krzysztof Rowiński „Żbik”, Łącznik, szeregowy, Zgrupowanie „Krybar”, Powiśle: „(…) W środku września odbył się jeden piękny zrzut amerykański, przeszło sto latających fortec, Mustangi ich pilnowały, myśliwce. Zjawił się lecąc bardzo wysoko nad Warszawą, nagle się pojawiły kolorowe spadochrony, ludzie myśleli, że to Samodzielna Brygada Spadochronowa, w której ojciec zresztą był. Niemcy w niektórych miejscach nawet zaczęli uciekać. Później się okazało, że to były zrzuty.(…)”#WarsawUprising #PowstanieWarszawskie

Opublikowany przez Polska Fundacja Narodowa Środa, 1 sierpnia 2018

Przygotowano również stronę internetową www.1944uprising.com., na której umieszczone są informacje dotyczące przebiegu operacji Frantic 7 oraz  relacje świadków, w tym wspomnienia gen. Tadeusza Bora Komorowskiego.

W zamyśle fundacji przekaz  kampanii ma objąć swoim zasięgiem opinię międzynarodową, szczególnie w Stanach Zjednoczonych i uświadomić Amerykanom, „że polska armia, wypełniając sojuszniczy obowiązek wobec aliantów, walczyła nie tylko na wszystkich frontach; również w kraju trwał zażarty opór przed niemieckim okupantem”, co podkreślił Robert Lubański z zarządu PFN.

Szczegółowe informacje o kampanii i działaniach PFN można przeczytać również na oficjalnej stronie Polskiej Fundacji Narodowej:  oraz śledzić na facebooku- tutaj

„Pragniemy promować nasze sukcesy w nauce, bogatą kulturę, wspaniałą historię i niepowtarzalną przyrodę.

Taką misję ma Polska Fundacja Narodowa.”

Żołnierze sił NATO 1 sierpnia 2018 roku odwiedzili Muzeum Powstania Warszawskiego, następnie zostali oprowadzeni śladami…

Opublikowany przez Polska Fundacja Narodowa Środa, 1 sierpnia 2018

Kampania będzie realizowana od 1 do 10 sierpnia 2018 roku w mediach społecznościowych oraz w  polskich i zagranicznych portalach m.in CNN, BBC, France24, The New York Times, WP, Onet, Wprost, Do Rzeczy.

Artykuł przygotowany we współpracy z Wiolettą Kryszkiewicz

Polska Fundacja Narodowa Wioletta Kryszkiewicz Historia dwóch flag PFN


Nazwa kampanii:
Historia dwóch flag, Frantic 7
Czas:
2018.8.1 - 2018.8.10
Nadawca:
Polska Fundacja Narodowa
Media:
internet
Wykonawca:
Polska Fundacja Narodowa, studio kreatywne TenGent.
Adresaci:
obcokrajowcy, Polacy
Hasło kampani:
Historia dwóch flag





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kampanie

    ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek