Pepco wspiera program „Godzina dla Młodych Głów”
Firma Pepco rozpoczęła współpracę z Fundacją UNAWEZA, w ramach projektu MŁODE GŁOWY, którego celem jest zwrócenie uwagi na problemy ze zdrowiem psychicznym wśród młodych osób oraz wprowadzenie bezpłatnych działań profilaktycznych dla młodych, rodziców i nauczycieli.
Według raportu Fundacji UNAWEZA „MŁODE GŁOWY. Otwarcie o zdrowiu psychicznym”, połowa badanych uczniów w Polsce ma skrajnie niską samoocenę, co trzecia osoba, która wzięła udział w ankiecie nie ma chęci do życia, a ponad połowa czuje się czasami bezużyteczna. Wyniki raportu stanowią punkt wyjścia do opracowania przez fundację kompleksowej oferty edukacyjnej dla dzieci, nauczycieli i rodziców, której zadaniem jest poprawa jakości życia psychicznego dzieci i młodzieży oraz normalizacja sięgania po pomoc.
– Młodzi ludzie doświadczają czegoś, co nazwaliśmy triadą kryzysu psychicznego: są przekonani o tym, że nic nie znaczą, niczego nie potrafią i dla nikogo nie są ważni – mówi Joanna Flis, psycholożka i ekspertka w Fundacji UNAWEZA. – Wiele sytuacji często postrzeganych jest przez nich jako sytuacje bez wyjścia. Tu z pomocą przychodzi nam kilka zasad tzw. pierwszej pomocy psychologicznej. Każdy z nas może się ich nauczyć po to, by pomagać innym przerywać pasmo cierpienia, które wynika z samotności, niskiego poczucia własnej wartości i braku sprawczości. Udzielanie pierwszej pomocy psychologicznej i wsparcia emocjonalnego to kluczowa kompetencja. Dzięki niej możemy odzyskać wpływ na świat, w którym hasło kryzys psychiczny powoli staje bolesną codziennością wielu z nas. Taki jest też jeden z celów projektu MŁODE GŁOWY.
Przekazane przez Pepco wsparcie finansowe zostanie przeznaczone m.in. na wynagrodzenia ekspertów zajmujących się przygotowaniem materiałów edukacyjnych dla dzieci, rodziców i nauczycieli. Będą to scenariusze lekcji, karty pracy, bajka o zdrowiu psychicznym, ćwiczenia i prezentacje dla dzieci ze wszystkich klas szkoły podstawowej, a także klas 1-4 szkół ponadpodstawowych. Pomoc finansowa od Pepco wesprze również stworzenie poradników, wideo oraz webinarów dla rodziców i nauczycieli. W taki sposób odpowiednią edukację otrzymają nie tylko najmłodsi ale wszystkie grupy, które mogą mieć największy wpływ na poprawę kondycji psychicznej dzieci i młodzieży.
Dołączyliśmy do tego ważnego przedsięwzięcia, ponieważ chcemy wspierać realne działania na rzecz poprawy obecnej sytuacji dzieci i młodzieży, znajdujących się w kryzysie psychicznym – mówi Katarzyna Wilczewska, manager ds. komunikacji korporacyjnej w Pepco. – W całej inicjatywie niezwykle istotne jest zadbanie o rozwój kompetencji wychowawczych rodziców i nauczycieli, ponieważ to właśnie oni są często pierwszymi osobami mogącymi zaoferować pomoc.
Materiały edukacyjne będą dostępne bezpłatnie w szkołach, które zgłoszą się do programu oraz na stronie www.mlodeglowy.pl.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie