W związku z potężnym problemem dotyczącym molestowania seksualnego kobiet, zwłaszcza w transporcie publicznym, władze Meksyku uruchomiły kampanię społeczną. Przedstawiając, stworzone specjalnie dla mężczyzn, „penis seat” – siedzenie w kształcie penisa. Nietypowe siedzenia pojawiły się w wagonach metra. Władze państwa chcą w ten sposób zwrócić namacalną uwagę na dotkliwy problem, jakiego doświadczają kobiety, a tym samym zainicjować społeczny dialog w Meksyku.
Wychodząc naprzeciw pogwałcania praw kobiet, władze Meksyku stworzyły w pociągach foteliki przeznaczone tylko dla mężczyzn. Celem specjalnie przygotowanych siedzeń było zaaranżowanie sytuacji, w której to mężczyźni będą mogli usiąść i doświadczyć dyskomfortu odczuwanego przez kobiety nękane seksualnie w pociągach. Realizatorzy chcą podkreślić problem molestowania seksualnego w kraju i uświadomić męskiej części społeczeństwa jak '’czuje’’ się nękana kobieta.
Organizatorzy umieszczają nad siedzeniem napis '’tylko dla mężczyzn’’ a pod nim ”Nie jest wygodnie tu siedzieć, ale nie ma porównania z przemocą seksualną, której doświadczają kobiety w codziennym życiu’’. W ten sposób chcą zwrócić uwagę męskiej części społeczeństwa na krzywdę jaka spotyka kobiety. Kampania jest dosadna i realizowana w sposób bezpośredni, ujmujący problem bez ogródek.
Prosty pomysł ma przyciągać uwagę i skłaniać do przemyśleń. Jednak milczący symbol molestowania seksualnego nie jest jedyną częścią kampanii. Dodatkowo na ekranach telewizyjnych umieszczonych na platformach metra zamiast zwykłych teledysków zostały pokazane zbliżenia mężczyzn od pasa w dół. Nagrania pokazywały też reakcje mężczyzn, którzy z dyskomfortu zasłaniali krocze, kiedy zauważyli że to oni są na ekranie. W tej drugiej części kampanii po dwóch minutach na ekranach pojawia się napis, że tak właśnie czują się kobiety każdego dnia, nawołujący by przestano je traktować jak obiekty.
Kampania była realizowana nie tylko na stacjach i w pociągach ale również w internecie i mediach społecznościowych takich jak np. Twitter.
Władze Meksyku chcą szerzyć wiedzę na ten temat i doprowadzić do całkowitego zniesienia zagrożenia. W ramach kampanii, organizatorzy wręczali pasażerkom metra gwizdki. W razie zagrożenia zachęcali do podejmowania alarmu. Inicjatywa wzbudziła szereg kontrowersji.
Emocjonalne wypowiedzi mieszkańców Meksyku pojawiły się na wielu portalach takich jak np. Barstoolsports.com, wessexscene.co.uk czy daily.social
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie