10 października 2011 w Traffic Clubie w Warszawie odbyła się konferencja „Panel CSR – czyli społeczny wymiar marki”. Strategicznym celem projekt było poznanie i zrozumienie znaczenia, jakie dla konsumenta mają kierowane do niego komunikaty na temat społecznej odpowiedzialności biznesu oraz wpływu, jaki wywierają one na jego zachowanie i przekonania. Badanie Panel CSR jest projektem Laboratorium Badania Komunikacji Społecznej i Fabryki Komunikacji Społecznej.
Tegoroczne fala badania Panel CSR wskazuje kilka istotnych zjawisk w zakresie odbioru działań CSR (Corporate Social Responsibility) i CRM (Cause Related Marketing) przez konsumentów. Konsumenci w coraz większym stopniu dostrzegają programy CRM firm oraz uznają je za działania stałe, wpisane w ich strategię biznesową. Jednocześnie CSR nie kojarzy się już wyłącznie z ochroną środowiska, ale również z działaniami na rzecz dobra wspólnego i społeczności oraz działaniami opartymi na wzajemności i zaangażowaniu bezpośrednim konsumenta. Z badań wynika, że konsument nie jest już wyłącznie odbiorcą programów społecznego zaangażowania firm i marek, ale chce stać się partnerem w ich realizacji. Ocena motywacji społecznego zaangażowania marek przez respondentów wskazuje jednoznacznie, że konsumenci w dalszym ciągu programy typu CRM utożsamiają z realizacją celów marketingowych firmy, jednak widoczny jest wzrost wskazań na cele wizerunkowe i wspólne dobro, jako czynniki motywując firmy do zaangażowania społecznego. Większe znaczenie zaangażowania społecznego firm dostrzegają kobiety oraz osoby starsze, a aż 56,7% respondentów zadeklarowało, że gotowi są zapłacić więcej za produkt firmy społecznie odpowiedzialnej. Zachęcamy do zapoznania się z pełnymi wynikami badania, dostępnymi na stronie panelcsr.pl.
O praktycznej stronie realizacji programów typu CRM opowiedzieli obecni na spotkaniu przedstawiciele czterech marek. Zofia Bugajna z agencji Ciszewski PR zaprezentowała program CRM Belvedere Vodka – Belvedere RED; Tomasz Sulewski z Grupy TP/Orange przybliżył realizowane przez Grupę działania z zakresu CSR 2.0 oraz program People Projects, Beata Ptaszyńska-Jedynak w imieniu Coca-Cola przedstawiła program „nie zatrzymuj, przetwarzaj”; Piotr Ruszak (Starcom) pracujący z marką Milka opowiedział o jej projekcie „Milka. Razem dla Tatr”.
Podsumowaniu wniosków z Panelu CSR oraz prezentacji programów społecznego zaangażowania marek posłużyła dyskusja panelowa z udziałem prelegentów oraz Mirelli Panek-Owsiańskiej z Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Moniki Kulik z Grupy TP/Orange oraz Pawła Prochenko z Fabryki Komunikacji Społecznej. Dyskusję poprowadził Leszek Stafiej, publicysta marketingowy i wykładowca.
W 2011 roku partnerem Panelu CSR było Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo (PGNiG), które wsparło także organizację konferencji. Patronat merytoryczny nad badaniem i konferencją objęło Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Patronem konferencji była także Francuska Izba Przemysłowo Handlowa w Polsce oraz portal CSRinfo; przy organizacji współpracował Traffic Club. Patronat medialny nad wydarzeniem objęły portale: kampaniespoleczne.pl, CR Navigator oraz PRoto.pl.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
08.01.2025
Truck Care ostrzega przed martwy polem
-
22.12.2024
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO