logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Panda a’ la Jaguar
06.09.2009
Tematy: Kampanie, Węgry, Ekologia i środowisko

Panda a’ la Jaguar



Jazda na rowerze jest tak samo luksusowa, jak jazda samochodem – symbolizuje to chromowana panda umieszczona na przednim błotniku roweru. Do złudzenia przypomina logo samochodów marki Jaguar.

Kampania przygotowana na zlecenie WWF przez agencję Ogilvy z Budapesztu miała na celu kształtowanie wzorców zachowań proekologicznych oraz przekonanie do alternatywnych środków transportu. Codzienne podróże autem można zamienić na jazdę rowerem czy piesze wycieczki, dzięki czemu życie w mieście bez samochodu może stać się o wiele przyjemniejsze. Komunikaty promowano w związku z Europejskim Dniem Bez Samochodu, który stanowi co roku uwieńczenie trwającego od 16 do 22 września Europejskiego Tygodnia Mobilności.

W ciągu godziny średnie drzewo liściaste wytwarza ok. 1200 litrów tlenu, z czego człowiek zużywa ok. 30 litrów. W tym samym czasie samochód spali 200 razy większą dawkę tlenu, zamieniając ją w spaliny. Według Światowej Organizacji Zdrowia liczba ofiar śmiertelnych spalin samochodowych wyraźnie przekracza liczbę ofiar wypadków. W wielu miastach niska jakość życia wiąże się z zanieczyszczeniem powietrza, stresem, hałasem czy właśnie zajmowaniem coraz większej przestrzeni przez samochody.

Europejski Dzień Bez Samochodu obchodzony jest corocznie 22 września jako odpowiedź na negatywne konsekwencje wynikające z nadmiernego ruchu samochodowego w miastach. Tego dnia centra wielu miast zamykane są dla zmotoryzowanych i zachęca się ich do porzucenia swojego samochodu choćby na jeden dzień. Pierwszy Dzień Bez Samochodu odbył się w 2000 roku, w Polsce obchodzony jest od roku 2002.
A. Jastrzębska



Nazwa kampanii:
European Car Free Day 2009
Czas:
2009.9.1 - 2009.9.22
Nadawca:
WWF
Media:
Plakaty w środkach komunikacji miejskiej, internet
Wykonawca:
Ogilvy (Budapest)
Adresaci:
Ogół społeczeństwa, kierowcy





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 29.06.2025Kampanie

    Prokop oddał głos… psu

  • 23.06.2025Kampanie

    Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek