logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Węgry, Ekologia i środowisko
   ──────  06.09.2009

Panda a’ la Jaguar



Jazda na rowerze jest tak samo luksusowa, jak jazda samochodem – symbolizuje to chromowana panda umieszczona na przednim błotniku roweru. Do złudzenia przypomina logo samochodów marki Jaguar.

Kampania przygotowana na zlecenie WWF przez agencję Ogilvy z Budapesztu miała na celu kształtowanie wzorców zachowań proekologicznych oraz przekonanie do alternatywnych środków transportu. Codzienne podróże autem można zamienić na jazdę rowerem czy piesze wycieczki, dzięki czemu życie w mieście bez samochodu może stać się o wiele przyjemniejsze. Komunikaty promowano w związku z Europejskim Dniem Bez Samochodu, który stanowi co roku uwieńczenie trwającego od 16 do 22 września Europejskiego Tygodnia Mobilności.

W ciągu godziny średnie drzewo liściaste wytwarza ok. 1200 litrów tlenu, z czego człowiek zużywa ok. 30 litrów. W tym samym czasie samochód spali 200 razy większą dawkę tlenu, zamieniając ją w spaliny. Według Światowej Organizacji Zdrowia liczba ofiar śmiertelnych spalin samochodowych wyraźnie przekracza liczbę ofiar wypadków. W wielu miastach niska jakość życia wiąże się z zanieczyszczeniem powietrza, stresem, hałasem czy właśnie zajmowaniem coraz większej przestrzeni przez samochody.

Europejski Dzień Bez Samochodu obchodzony jest corocznie 22 września jako odpowiedź na negatywne konsekwencje wynikające z nadmiernego ruchu samochodowego w miastach. Tego dnia centra wielu miast zamykane są dla zmotoryzowanych i zachęca się ich do porzucenia swojego samochodu choćby na jeden dzień. Pierwszy Dzień Bez Samochodu odbył się w 2000 roku, w Polsce obchodzony jest od roku 2002.
A. Jastrzębska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
European Car Free Day 2009
Czas:
2009.9.1 - 2009.9.22
Tematy:
Ekologia i środowisko
Kraje:
Węgry
Nadawca:
WWF
Media:
Plakaty w środkach komunikacji miejskiej, internet
Wykonawca:
Ogilvy (Budapest)
Adresaci:
Ogół społeczeństwa, kierowcy





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 27.07.2022

    Na Dzień Ryby zapraszają bocian, byczek, kur i zając


  • 26.07.2022

    Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów


  • 21.07.2022

    Krwawe diamenty


  • 20.07.2022

    Bądź bezpieczny przy pracy


  • 19.07.2022

    Polacy zdecydowanie popierają rozwój energetyki wiatrowej


  • 19.07.2022

    Nie jesteśmy twoim śmietnikiem


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek