Jazda na rowerze jest tak samo luksusowa, jak jazda samochodem – symbolizuje to chromowana panda umieszczona na przednim błotniku roweru. Do złudzenia przypomina logo samochodów marki Jaguar.
Kampania przygotowana na zlecenie WWF przez agencję Ogilvy z Budapesztu miała na celu kształtowanie wzorców zachowań proekologicznych oraz przekonanie do alternatywnych środków transportu. Codzienne podróże autem można zamienić na jazdę rowerem czy piesze wycieczki, dzięki czemu życie w mieście bez samochodu może stać się o wiele przyjemniejsze. Komunikaty promowano w związku z Europejskim Dniem Bez Samochodu, który stanowi co roku uwieńczenie trwającego od 16 do 22 września Europejskiego Tygodnia Mobilności.
W ciągu godziny średnie drzewo liściaste wytwarza ok. 1200 litrów tlenu, z czego człowiek zużywa ok. 30 litrów. W tym samym czasie samochód spali 200 razy większą dawkę tlenu, zamieniając ją w spaliny. Według Światowej Organizacji Zdrowia liczba ofiar śmiertelnych spalin samochodowych wyraźnie przekracza liczbę ofiar wypadków. W wielu miastach niska jakość życia wiąże się z zanieczyszczeniem powietrza, stresem, hałasem czy właśnie zajmowaniem coraz większej przestrzeni przez samochody.
Europejski Dzień Bez Samochodu obchodzony jest corocznie 22 września jako odpowiedź na negatywne konsekwencje wynikające z nadmiernego ruchu samochodowego w miastach. Tego dnia centra wielu miast zamykane są dla zmotoryzowanych i zachęca się ich do porzucenia swojego samochodu choćby na jeden dzień. Pierwszy Dzień Bez Samochodu odbył się w 2000 roku, w Polsce obchodzony jest od roku 2002.
A. Jastrzębska
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
27.07.2022
Na Dzień Ryby zapraszają bocian, byczek, kur i zając
-
26.07.2022
Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów
-
21.07.2022
Krwawe diamenty
-
20.07.2022
Bądź bezpieczny przy pracy
-
19.07.2022
Polacy zdecydowanie popierają rozwój energetyki wiatrowej
-
19.07.2022
Nie jesteśmy twoim śmietnikiem