Marka Pampers od 10 lat współpracuje z organizacją UNICEF, pomagając w działaniach na rzecz wyeliminowania tężca noworodkowego na całym świecie. Choroba nie występuje już w 17 krajach.
Tężec noworodkowy (tężec u matek i noworodków, ang. MNT) dotyka rodziny w najbardziej potrzebujących pomocy rejonach świata – w miejscach, gdzie dzieci rodzą się w niehigienicznych warunkach, czyli np. tam, gdzie przecina się pępowinę niewysterylizowanymi narzędziami. Zarażonego chorobą dziecka prawie nigdy nie udaje się uratować. Tężec odbiera życie 49 tysiącom noworodków rocznie.
Firma szacuje, że dzięki akcji „1 paczka = jedna ratująca życie szczepionka” – w ramach której Procter&Gamble, producent pieluszek Pampers, wspiera UNICEF, przekazując środki na zakup szczepionek przeciwko tężcowi noworodkowemu – ocalono życie 500 tysięcy noworodków.
W tym roku do listy państw, w których wyeliminowano tężec noworodkowy dzięki akcjom szczepień przyszłych mam i noworodków prowadzonych przez UNICEF z funduszy Pampers dołączyły Madagaskar, Mauretania i Kambodża. Ciągle jednak w 21 krajach choroba jest zagrożeniem. W działania w 20 z nich zaangażowana jest marka Pampers. Do akcji w tym roku przyłączył się Olivier Janiak – znany prezenter telewizyjny i ojciec trzech synów – który pojechał do Angoli, żeby zobaczyć na własne oczy rezultaty działań w ramach inicjatywy.
Akcja trwa w tym roku od 1 października do 31 grudnia. Można ją wesprzeć na 3 sposoby:
- 1 paczka = 1 ratująca życie szczepionka: za zakup każdej paczki pieluszek Pampers oznaczonej logotypem akcji, Procter & Gamble przekaże UNICEF równowartość jednej szczepionki przeciwtężcowej; Dodatkowo akcję można wesprzeć, kupując w sklepach sieci Carrefour nie tylko pieluszki, ale również produkty innych marek P&G.
- 1 udostępnienie/obejrzenie = 1 ratująca życie szczepionka: za każde obejrzenie filmu dotyczącego kampanii opublikowanego na fanpage marki Pampers oraz za każde udostępnienie go na tablicy fana na Facebooku, Procter & Gamble przekaże UNICEFrównowartość jednej szczepionki przeciwtężcowej;
- 1 zdjęcie/film = 1 ratująca życie szczepionka: za każde zdjęcie lub film opublikowane na Facebooku i podpisane hasztagiem #zyczeniePampersUnicef Procter & Gamble przekaże UNICEF równowartość jednej szczepionki przeciwtężcowej.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
08.01.2025
Truck Care ostrzega przed martwy polem
-
22.12.2024
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO