Ożywieni zaginieni — wspólna kampania Fundacji Itaka i Screen Network
W ramach wsparcia działań organizacji pozarządowych, Screen Network zainicjował współpracę z Fundacją ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych. Publikacje z wizerunkami osób poszukiwanych przez Fundację będą eksponowane na ponad 20 tysiącach ekranów Screen Network w całej Polsce.
Twórcy akcji wykorzystali algorytmy sztucznej inteligencji, aby przykuć uwagę przechodniów i wspomóc poszukiwania zaginionych osób. Wykorzystano technologię „Deep Fake”, dzięki której osoby zaginione rozglądają się i spoglądają na przechodniów. Ta forma publikacji ożywionych zdjęć osób zaginionych, która przyciąga uwagę odbiorcy, ma na celu uświadomienie społeczeństwu, że osoba z komunikatu o zaginięciu to nie tylko zdjęcie. To człowiek, na którego czekają bliscy.
Zdjęcia osób zaginionych zostały przetworzone przez algorytm sztucznej inteligencji GAN (Generative Adversarial Network), zdolny do generowania obrazów – tłumaczy Konrad Kostrzewa, CEO Veturai, firmy odpowiedzialnej za przygotowanie ożywionych zdjęć. – Udostępniliśmy algorytmowi zdjęcie osoby zaginionej i film z inną osobą, poruszającą się w wybrany sposób jako wzór. Dzięki temu algorytm stworzył film wideo, w którym osoba ze zdjęcia wykonuje ruchy głową oraz prezentuje mimikę ze wzorcowego filmu. Następnie materiał został poddany operacji SRGAN (Super Resolution GAN), który poprawił jakość otrzymanego w pierwszym kroku filmu.
Według danych Komendy Głównej Policji, w Polsce ginie rocznie prawie 13 tysięcy osób. Poszukiwanie ich jest możliwe głównie poprzez publikację wizerunku. Fundacja Itaka – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych wspiera w poszukiwaniach rodziny osób zaginionych już od 23 lat i stale poszukuje możliwości dotarcia z komunikatem o zaginięciu do jak największej ilości odbiorców.
Przyczyn zaginięć jest wiele, tak jak wiele jest historii osób zaginionych. Czasem powodem jest zdarzenie losowe, innym razem zaplanowane działanie, ale zawsze zaginięcie bliskiej osoby to dramat rodziny, która czeka na jakikolwiek sygnał życia lub śmierci. Niektóre osoby odnajdują się po kilku dniach, inne po kilku tygodniach, a czasem przez lata bliscy nie wiedzą co dzieje się z osobą zaginioną. Najważniejszy w poszukiwaniach jest czas. To on odgrywa kluczową rolę. Czas i zasięg informacji zwiększa szansę na odnalezienie osoby zaginionej całej i zdrowej. Dlatego właśnie współpraca Screen Network i Fundacji ITAKA tak bardzo zwiększa szansę na szczęśliwe zakończenie.
Współpraca ze Screen Network jest szansą nie tylko dla Fundacji, ale przede wszystkim dla samych osób zaginionych, na szczęśliwe odnalezienie – mówi wiceprezes Fundacji ITAKA, Izabela Jezierska-Świergiel. – Wierzymy, że tę szansę otrzymają nie tylko te osoby, których wizerunki pokażą się na ekranach. Liczymy na to, że zwrócenie uwagi społeczeństwa na problem zaginięć spowoduje, że część osób wejdzie na stronę Fundacji, przejrzy naszą Bazę Danych Osób Zaginionych i w ten sposób wesprze nasze działania. Mamy nadzieję, że współpraca szybko przyniesie efekty w postaci odnalezień poszukiwanych przez nas ludzi.
Współpraca opierać się będzie także na publikacjach wizerunków osób zaginionych w formie statycznych obrazów, a to znacznie zwiększy zasięg komunikatów. Publikacje będą aktualizowane na bieżąco i uzupełniane przez kolejne wizerunki osób zaginionych.
Komunikaty wyświetlane na naszych ekranach każdego dnia trafiają do ponad 6 milionów osób. Wierzymy, że udostępnienie nośników pomoże dotrzeć z apelem do opinii publicznej, a w konsekwencji przyczyni się do odnalezienia osób poszukiwanych przez Fundację – wyjaśnia Aleksandra Strzelecka z firmy Screen Network. – Wykorzystujemy możliwości, jakie daje połączenie ekranów i innowacyjnych technologii, aby dotrzeć do osób w przestrzeni miejskiej z ważnym przekazem. Digital Out of Home, to nie tylko medium reklamowe, to element nowoczesnego miasta, który służy jego mieszkańcom. Jesteśmy zaszczyceni, współtworząc tak ważną społecznie inicjatywę.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?