Wraz z początkiem roku szkolnego rusza akcja „Materiały edukacyjne dla szkół” realizowana przez portal dla osób z problemami słuchu – sluchowisko.net, a sponsorowana przez firmę Oticon. W ramach projektu pomocne przy nauce trójwymiarowe modele ucha trafią do kilkudziesięciu szkół kształcących dzieci niesłyszące w całej Polsce.
Dostęp do nowoczesnych materiałów edukacyjnych to priorytet w kształceniu dzieci i młodzieży. W praktyce często okazuje się jednak, że szkół nie stać na zakup odpowiedniej liczby pomocy. Akcja portalu sluchowisko.net i firmy Oticon obejmie swoim zasięgiem 25 placówek dla niesłyszących w całej Polsce. Modele ucha wraz z pomocnymi materiałami edukacyjnymi dla nauczycieli trafią do szkół w Warszawie, Bydgoszczy, Kielcach, Szczecinie, Katowicach, Lublinie i Wrocławiu oraz do mniejszych miejscowości, m.in. do Otwocka, Grodziska Mazowieckiego, Olecka, Żar. Posłużą one w edukacji dzieci ze szkół podstawowych i gimnazjów. Mogą zostać również wykorzystane na szkoleniach dla rodziców, których dzieci borykają się z problemem niedosłuchu.
– Wyjaśnienie uczniom zasad pracy narządu słuchu jest zdecydowanie łatwiejsze przy użyciu trójwymiarowego modelu, którego części można wziąć do ręki, obrócić i dokładnie obejrzeć. Uczniom niedosłyszącym i głuchym model ten powinien zdecydowanie ułatwić zrozumienie przynajmniej niektórych przyczyn ich wad słuchu. Może też stanowić dla nich bodziec do podejmowania działań wspomagających pracę własnego narządu słuchu – podkreśla dr Włodzimierz Wójcik, rzeczoznawca Ministerstwa Edukacji Naukowej w zakresie pomocy dydaktycznych do nauczania przyrody i biologii.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy
-
15.02.2024
Upfield wprowadza pierwsze na świecie odporne na tłuszcz opakowanie bez plastiku
-
29.01.2024
Co słychać u sokołów z Cemex-u?
-
23.01.2024
Biedronka rozdaje warzyworki wielbicielom owoców i warzyw
-
19.01.2024
Carrefour rozpoczyna współpracę z Foodsi