Oszukano oszustów
Gdy niepełnosprawna osoba nagle wstaje z wózka inwalidzkiego to cud lub… oszustwo.
Mężczyźnie na wózku udzielana jest pomoc – na ulicy, przy wjeżdżaniu po schodach, przy pakowaniu zakupów. Gdy w pewnym momencie energicznie i w pełni zdrowia wstaje, na twarzach osób, które mu – nie bez wysiłku! – pomagały widać złość, padają słowa potępienia, a nawet dochodzi do małej przepychanki. Każdy film kończy się słowami „When you park in a disabled spot you’re pretending too” ((Kiedy parkujesz na miejscu dla niepełnosprawnych, Ty także jesteś oszustem).
Kampanię „Help” zrealizowała agencja ageisobar na zlecenie brazylijskiego Sporting Association for the Disabled. Jej celem jest przypomnienie o tym, że miejsca parkingowe przeznaczone dla osób niepełnosprawnych nie powinny być wykorzystywane przez zdrowych i sprawnych kierowców. Zdrowy człowiek, który korzysta z miejsca dla niepełnosprawnych jest tak naprawdę oszustem, wymuszającym przywileje, do których nie ma prawa.
Nadawca kampanii – Sporting Association for the Disabled (ADD) – jest organizacją non-profit, której celem jest wspieranie rozwoju osób niepełnosprawnych poprzez wykorzystywanie ich potencjałów i integrację ze społeczeństwem. Historia ADD sięga 1980 r. Steven Dubner, student WF-u został zapytany przez osobę niepełnosprawną, czy ludzie na wózkach mogą grać w koszykówkę. Dubner usiał na wózek i po dokładnej analizie stwierdził, że jest to możliwe. W 1996 r. założył ADD.
Podobna kampania parkingowa pt. „Czy chciałbyś być na naszym miejscu?” została zrealizowana w Polsce, jesienią 2008 r. przez Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji. Rok później w Peru Comisión Especial de Discapacidad zainicjowała akcję również obfitujacą w "cuda ozdrowienia": "We ask for respect, not miracle".
A. Koim
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.04.2024
Kto dogoni psa? Nikt
-
19.04.2024
Nic się nie stałooooo!
-
17.04.2024
Najlepszy przyjaciel sadysty
-
17.04.2024
Gotujemy się na dobre
-
16.04.2024
Wykonane przez nas
-
12.04.2024
Zabójcze trendy