logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Opinie > Ostrożne kalkulacje
11.11.2008
Tematy: Opinie

Ostrożne kalkulacje



Na początku listopada Kompania Piwowarska uruchomiła aplikację do telefonów komórkowych obliczającą ilość promili alkoholu w organizmie właściciela telefonu i czas, po jakim może prowadzić samochód.
—–
Cytat z informacji prasowej:
„Sprawdź promile to nowatorski program edukacyjny przygotowany przez Kompanię Piwowarską, dzięki któremu można szybko, w każdym miejscu i o każdej porze sprawdzić ilość alkoholu w organizmie oraz poznać orientacyjny czas, po upływie którego można bezpiecznie prowadzić samochód.

Wystarczy wysłać SMSem hasło PROMILE, podając wiek, płeć, wagę i ilość wypitego alkoholu według oznaczeń podanych w instrukcji, by po chwili otrzymać odpowiedź. Dzięki temu programowi każdy telefon komórkowy można wykorzystać jako przenośny, podręczny alkomat.

Kompania Piwowarska, jako lider branży, jest odpowiedzialna za kreowanie odpowiedzialnych postaw konsumentów i edukowanie ich w zakresie odpowiedzialnego spożywania alkoholu. Program „Sprawdź promile” to jeden z wielu projektów organizowanych przez Kompanię, który ma szansę realnie wpłynąć na postawy społeczne.”

—–
Opinia Barbary Król z Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego:
Nie ma jednej sprawdzonej metody na uświadomienie kierowcom zagrożeń wynikających z prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu. Jednak polityka w całej Europie idzie w kierunku „zero tolerancji dla alkoholu za kółkiem” i w niektórych państwach jest już nawet udokumentowana prawnymi regulacjami.

Rozumiemy i popieramy zabawę, ale trzeba z góry założyć, że po alkoholu nie prowadzimy i nie wsiadamy do samochodu z pijanym kierowcą.

Niestety, badania prowadzone przez Krajową Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego potwierdzają, że młode osoby lekceważą konsekwencje, przeceniają swoje umiejętności oraz w obawie o postrzeganie w grupie decydują się jednak na jazdę po „kilku piwkach” lub z kierowcą który jest pod wpływem alkoholu.

Dlatego kampanie prowadzone przez KRBRD promują prostą zasadę: Piłeś? Nie jedź! I przypominają: „Sto lat! Sto lat! Nawet tyle nie wystarczy żeby zapłacić za życie innych”.

Jestem zaskoczona, że Kompania Piwowarska rozpoczęła własną akcję, która nie jest spójna z polityką prowadzoną przez Browary Polskie wspólnie z KRBRD. Dziwi mnie, że zamiast kontynuować wypracowany program „Prowadzący – niepijący”, wpisujący się w działania podejmowane w ramach podpisanej przez Browary Polskie Europejskiej Karty BRD, inicjowana jest akcja o bardzo wątpliwej skuteczności.

Trzeba zauważyć, że akcja jest bardzo powierzchowna i niestety złudnie podobna do trwającej już od 2 lat inicjatywy firmy Amii www.ilemogewypic.pl Z tym, że inicjatywa „Ile mogę wypić?” to rozbudowana platforma, a jej twórcy chcą podnieść świadomość innych i prezentują różne aspekty oddziaływania alkoholu na człowieka.

Akcja Kompanii Piwowarskiej jest niedopracowana i wywołuje złudne poczucie bezpieczeństwa poprzez usprawiedliwianie zachowania wirtualnym kalkulatorem. Szkoda, że kalkulacja w sms dotyczy bardzo poważnego tematu i może prowadzić do tragicznych konsekwencji.

Nie jesteśmy w stanie określić indywidualnych cech organizmu wzorami matematycznymi i każdy z nas może mieć lepszy lub gorszy dzień, więc różnie trawimy alkohol, zależnie od wielu czynników. Wszelkie kalkulatory postrzegam jedynie jako instrumenty do uzmysłowienia sobie, że alkoholu nie możemy przewietrzyć lub zabić gumą do żucia. To substancja, którą musimy strawić, a ten proces trwa. Sprawdźmy na kalkulatorze czy jest szansa, że następnego dnia już wytrzeźwieliśmy, ale przede wszystkim opierajmy się na własnym rozsądku. Ostrożności nigdy za wiele, a ryzyko jakie podejmujemy prowadząc pod wpływem alkoholu jest najwyższe: ryzykujemy życie! Własne lub innych.








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 15.09.2023Opinie

    Konsumenci produkują 170 kg odpadów opakowaniowych rocznie

  • 04.08.2023Opinie

    Porozmawiajmy szczerze o otyłości

  • 12.05.2023Opinie

    „Żywność w Polsce staje się coraz bardziej ekologiczna”

  • 03.02.2023Opinie

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?

  • 16.01.2023Opinie

    Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta

  • 02.11.2022Opinie

    Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek