logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Opinie > Ośmieszeni politycy wzięli się do pracy
12.09.2012
Tematy: Opinie

Ośmieszeni politycy wzięli się do pracy

Your browser does not support the video tag.


Niezwykle skuteczną metodę aktywizowania władz miejskich wynaleziono w rosyjskim Jekatynburgu. W ciągu 24 godzin udało się dzięki niej załatać trzy uliczne dziury – i nie tylko.

Filmowa relacja z wydarzenia podaje, że Jekaterynburg jest 4. co do wielkości miastem w Rosji pod względem liczebności mieszkańców i jednym z ostatnich pod względem jakości dróg miejskich. Ogromne dziury w jezdniach i chodnikach straszą zarówno pieszych, jak i zmotoryzowanych. Poruszeni obojętnością władz miasta w tej kwestii, aktywiści z serwisu Ura.Ru przygotowali akcję interwencyjną, która w ciągu 24 godzin rozwiązała problem. Ura.Ru to lokalna agencja informacyjna zajmująca się sprawami miasta i całego regionu uralskiego.

Ponieważ jedyną sprawą, jaka zdawała się mieć znaczenie dla decydentów był ich własny wizerunek w mediach – postanowiono skojarzyć miejskie dziury z ich twarzami i nagłośnić sprawę w prasie i telewizji. Pewnej lipcowej nocy trzy największe wyrwy w mieście wkomponowano w portrety przedstawicieli miejskich władz, w tym prezydenta i wiceprezydenta. Obok każdego z malunków widniał cytat z programu wyborczego danego polityka.

Następnego poranka informacja o odważnym happeningu miejskim z Jekaterynburga stała się numerem jeden w rosyjskich mediach. Karykatury jeszcze tego samego popołudnia zamalowano z polecenia władz. Autorzy, spodziewając się takiego obrotu sprawy, przygotowali kolejny atak. Akcję usuwania portretów sfilmowano przy pomocy ukrytych kamer i skomentowano kolejnym graffiti: „Painting it is not fixing it” (Zamalowanie nie oznacza rozwiązania problemu). Kolejnego dnia dziury zostały załatane.

Trzy puszki farby i 24 godziny intensywnego PR-u zaowocowały imponującymi rezultatami: wyjątkowo uciążliwe dziury natychmiast naprawiono. Za pośrednictwem Ura.Ru można zgłaszać kolejne, niebezpieczne wyrwy w jekaterynburskich drogach. O akcji informowało ponad 300 mediów w Rosji i na świecie, w mediach społecznościowych pojawiło się ponad 7 tysięcy komentarzy na temat. Oglądalność strony Ura.Ru wzrosła dwukrotnie.

Pozostaje pozazdrościć i wysnuć pokrzepiający wniosek: Jak się chce, to można.
Paulina Wajszczak








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 15.09.2023Opinie

    Konsumenci produkują 170 kg odpadów opakowaniowych rocznie

  • 04.08.2023Opinie

    Porozmawiajmy szczerze o otyłości

  • 12.05.2023Opinie

    „Żywność w Polsce staje się coraz bardziej ekologiczna”

  • 03.02.2023Opinie

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?

  • 16.01.2023Opinie

    Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta

  • 02.11.2022Opinie

    Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek