Osamotnione skarpetki
Dwie skarpety rozżalonym tonem skarżą się na swoją samotność. Zostały bez pary, bo ich właściciel w porę nie zadbał o zdrowie własnych nóg.
Kampania „Ocal nogę”, zainicjowana przez Polskie Towarzystwo Chirurgii Naczyniowej, jest poświęcona chorobom niedokrwiennym kończyn. Kampanię rozpoczęła konferencja prasowa, która odbyła się w czerwcu w Centrum Prasowym PAP. Chirurdzy naczyniowi, którzy z problemem spotykają się na co dzień, omówili wówczas to zjawisko. Gościem specjalnym konferencji była Dorota Wellman.
Symbolem graficznym akcji jest klepsydra zastępująca człowiekowi jedną nogę. Można to tłumaczyć na dwa sposoby. Po pierwsze, z czasem problem narasta i przeciwdziałanie mu jest coraz pilniejsze. Po drugie – klepsydra swoim kształtem odnosi się do utrudniającego dopływ krwi zwężenia tętnic.
Akcja skierowana jest do osób potencjalnie zagrożonych, które bagatelizują pozornie zwyczajne objawy, jak np. bóle czy drętwienie nogi, do ich bliskich obserwujących niebezpieczne sygnały, a także do samych lekarzy. Jej celem jest nagłośnienie problemu i uświadomienie ludziom, że tego typu schorzenia można leczyć, a amputacja jest rozwiązaniem ostatecznym.
Stroną kreacyjną akcji zajęła się poznańska agencja Morski Studio Graficzne. Więcej informacji znajduje się na stronach www.ocalnoge.pl oraz www.facebook.com/OcalNoge.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
25.04.2025
„Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy
-
23.04.2025
Nie bądź internetowym trollem
-
23.04.2025
Jak czytają Polacy?
-
20.04.2025
Dove walczy z presją idealnego wizerunku
-
20.04.2025
Jeż, żaba i trzmiel ratują planetę
-
18.04.2025
„Klara buduje” — Erbud walczy ze stereotypami w budownictwie