Dziesięciu stypendystów programu „Mistrzowie CHEMII” realizowanego przez Fundację ORLEN – Dar Serca odebrało w poniedziałek 3 grudnia symboliczne akty stypendialne z rąk Piotra Chełmińskiego, członka zarządu PKN ORLEN ds. Petrochemii. Celem inicjatywy realizowanej w szkołach gimnazjalnych jest promocja zdolnych uczniów, wykazujących szczególne zainteresowanie chemią i przedmiotami ścisłymi.
W spotkaniu zorganizowanym w zakładzie produkcyjnym PKN ORLEN w Płocku wzięli udział wyróżniający się uczniowie, dyrektorzy i nauczyciele ze szkół, w których realizowany jest program „Mistrzowie CHEMII”, przedstawiciele Zarządu PKN ORLEN i Rady Fundacji ORLEN – Dar Serca. Zaproszeni goście mieli okazję zwiedzić rafinerię, przyjrzeć się procesom produkcyjnym oraz poznać historię tego koncernu paliwowego.
Program „Mistrzowie CHEMII”, objęty patronatem Polskiej Izby Przemysłu Chemicznego, realizowany jest we współpracy z dwoma szkołami średnimi: Zespołem Szkół UMK – Gimnazjum i Liceum Akademickim w Toruniu oraz Technikum Chemicznym i Ochrony Środowiska nr 3 w Zespole Szkół Chemicznych im. Marii Skłodowskiej-Curie w Krakowie. Szkoły współpracują z uznanymi ośrodkami akademickimi, m.in. Uniwersytetem Mikołaja
Kopernika w Toruniu, Uniwersytetem Jagiellońskim, Akademią Górniczo-Hutniczą w Krakowie, oferując uczniom możliwości udziału w zajęciach i projektach prowadzonych przez uczelnie. Aby zostać stypendystą programu „Mistrzowie CHEMII” należało wykazać się bardzo dobrymi wynikami w nauce, osiągnięciami w dziedzinie chemii i postawą pro-społeczną. Stypendyści programu będą korzystać ze wsparcia Fundacji ORLEN – Dar Serca przez
cały okres nauki w szkole. Fundacja pokrywa koszty związane z ich edukacją, w tym zakup podręczników i pomocy szkolnych, udział w zajęciach dodatkowych określonych przez szkołę, pobyt w internacie i wyżywienie. Dodatkowo stypendyści otrzymują comiesięczne kieszonkowe na osobiste wydatki.
W 2011 r., ogłoszonym przez UNESCO Międzynarodowym Rokiem Chemii, Grupa Kapitałowa ORLEN prowadziła w Polsce, na Litwie i w Czechach działania promocyjno-edukacyjne, których głównym celem było przełamanie stereotypów na temat chemii. Jednym z projektów były „Lekcje Chemii”. Zajęcia prowadzone w gimnazjach w oparciu o prezentację multimedialną oraz doświadczenia wykonywane w mobilnym laboratorium pozwoliły uczniom na poznanie zagadnień związanych z pochodzeniem, przerobem i wykorzystaniem ropy naftowej. W 2011 roku przeprowadzono ponad pół tysiąca lekcji, w których wzięło udział ponad 20 tys. uczniów. Na początku 2012 roku z inicjatywy koncernu uruchomiono także portal www.poczujchemie.pl – interaktywne narzędzie do nauki chemii, stworzone z myślą o młodzieży gimnazjalnej. Na stronie umieszczone są m.in. quizy, ciekawostki, konkursy i filmy prezentujące doświadczenia. Portal oferuje również regularnie aktualizowany blog dotyczący chemii oraz pozwala na przeprowadzanie wirtualnych doświadczeń.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.08.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
03.06.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy