logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  11.01.2012

Orlen czuje chemię z gimnazjalistami



PKN ORLEN uruchomił interaktywny portal do nauki chemii, stworzone z myślą o młodzieży gimnazjalnej.  Celem przedsięwzięcia jest przełamanie wśród młodzieży stereotypów dotyczących nauki chemii i popularyzacja tej dziedziny poprzez wykorzystanie nowych mediów oraz innowacyjnych technologii.

Na stronie poczujchemie.pl znajdują się quizy, ciekawostki, konkursy i filmy prezentujące doświadczenia. Na portalu umieszczono również regularnie aktualizowany blog dotyczący chemii i możliwość przeprowadzania wirtualnych doświadczeń. Na potrzeby serwisu opracowano system mający ułatwić zrozumienie i zapamiętanie tablicy Mendelejewa. Użytkownika oprowadzają po portalu dwaj młodzi naukowcy – Cyryl i Drożdżówa.

Pomysł stworzenia portalu podsunęli nam sami pracownicy ORLEN, rodzice dzieci w wieku gimnazjalnym, którzy widzieli jak ich pociechy tracą zainteresowanie przedmiotami ścisłymi. Wierzymy, że dzięki takim inicjatywom jak „Poczuj chemię” wspólnie uda nam się odwrócić ten trend. To dla nas ważne, bo właśnie spośród absolwentów kierunków technicznych rekrutujemy większość zatrudnionych w naszej firmie – mówi Leszek Kurnicki, Dyrektor Wykonawczy ds. Marketingu i Komunikacji PKN ORLEN

Kluczowym projektem prowadzonym przez Orlen w ramach Międzynarodowego Roku Chemii była „Lekcja Chemii”. W ramach zajęć, realizowanych w oparciu o prezentację multimedialną oraz doświadczenia wykonywane w specjalnie przygotowanym mobilnym laboratorium, uczniowie II klas gimnazjum poznali zagadnienia związane z pochodzeniem, przerobem i wykorzystaniem ropy naftowej. Pokazowych lekcji przeprowadzono w 2011 roku ponad pół tysiąca, a wzięło w nich udział ok. 22 000 uczniów. W ramach programu „Lekcja Chemii” zorganizowany został również specjalny konkurs dla uczniów i szkół uczestniczących w zajęciach. Zadanie konkursowe polegało na przedstawieniu, w dowolnej formie, wizji Stacji Paliw XXII wieku. Trzej laureaci konkursu otrzymali nagrody w postaci laptopów, a ich szkoły wyposażenie pracowni chemicznej wartości 10 tys. zł. Ponadto, przyznanych zostało siedem wyróżnień – aparatów fotograficznych – które trafią do uczniów, natomiast do szkół, które reprezentowali powędruje wyposażenie pracowni.

W związku z Międzynarodowym Rokiem Chemii działania popularyzujące chemię były prowadzone także w Czechach i na Litwie, gdzie działają spółki zależne Koncernu. Portal poczujchemie.pl ma także swoją czeską wersję: www.zazjichemii.cz.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 30.05.2023

    Stare zwierzęta hodowlane


  • 22.05.2023

    Trwają zgłoszenia do Effie Awards Poland 2023


  • 19.05.2023

    Rusza kolejna edycja kampanii „Z Kujawskim pomagamy pszczołom”


  • 11.05.2023

    Koniec „charytatywnych nakrętek”


  • 21.04.2023

    Jak nie zmarnować szansy na Effie


  • 17.04.2023

    Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2022. Dobre praktyki” opublikowany


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek