PKN ORLEN uruchomił interaktywny portal do nauki chemii, stworzone z myślą o młodzieży gimnazjalnej. Celem przedsięwzięcia jest przełamanie wśród młodzieży stereotypów dotyczących nauki chemii i popularyzacja tej dziedziny poprzez wykorzystanie nowych mediów oraz innowacyjnych technologii.
Na stronie poczujchemie.pl znajdują się quizy, ciekawostki, konkursy i filmy prezentujące doświadczenia. Na portalu umieszczono również regularnie aktualizowany blog dotyczący chemii i możliwość przeprowadzania wirtualnych doświadczeń. Na potrzeby serwisu opracowano system mający ułatwić zrozumienie i zapamiętanie tablicy Mendelejewa. Użytkownika oprowadzają po portalu dwaj młodzi naukowcy – Cyryl i Drożdżówa.
Pomysł stworzenia portalu podsunęli nam sami pracownicy ORLEN, rodzice dzieci w wieku gimnazjalnym, którzy widzieli jak ich pociechy tracą zainteresowanie przedmiotami ścisłymi. Wierzymy, że dzięki takim inicjatywom jak „Poczuj chemię” wspólnie uda nam się odwrócić ten trend. To dla nas ważne, bo właśnie spośród absolwentów kierunków technicznych rekrutujemy większość zatrudnionych w naszej firmie – mówi Leszek Kurnicki, Dyrektor Wykonawczy ds. Marketingu i Komunikacji PKN ORLEN
Kluczowym projektem prowadzonym przez Orlen w ramach Międzynarodowego Roku Chemii była „Lekcja Chemii”. W ramach zajęć, realizowanych w oparciu o prezentację multimedialną oraz doświadczenia wykonywane w specjalnie przygotowanym mobilnym laboratorium, uczniowie II klas gimnazjum poznali zagadnienia związane z pochodzeniem, przerobem i wykorzystaniem ropy naftowej. Pokazowych lekcji przeprowadzono w 2011 roku ponad pół tysiąca, a wzięło w nich udział ok. 22 000 uczniów. W ramach programu „Lekcja Chemii” zorganizowany został również specjalny konkurs dla uczniów i szkół uczestniczących w zajęciach. Zadanie konkursowe polegało na przedstawieniu, w dowolnej formie, wizji Stacji Paliw XXII wieku. Trzej laureaci konkursu otrzymali nagrody w postaci laptopów, a ich szkoły wyposażenie pracowni chemicznej wartości 10 tys. zł. Ponadto, przyznanych zostało siedem wyróżnień – aparatów fotograficznych – które trafią do uczniów, natomiast do szkół, które reprezentowali powędruje wyposażenie pracowni.
W związku z Międzynarodowym Rokiem Chemii działania popularyzujące chemię były prowadzone także w Czechach i na Litwie, gdzie działają spółki zależne Koncernu. Portal poczujchemie.pl ma także swoją czeską wersję: www.zazjichemii.cz.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
08.01.2025
Truck Care ostrzega przed martwy polem
-
22.12.2024
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO