Origami, które zmienia
Figurki z origami symbolizują prawa obywatelskie, ekologię, ochronę zdrowia, edukację – tylko niektóre z obszarów, które można wesprzeć, przekazując 1% swojego podatku dochodowego.
Nowa kampania społeczna promuje akcję informacyjną o kryteriach, jakimi warto kierować się wybierając organizacje, na które przekazuje się 1% podatku dochodowego. "1% – WYBIERZ MĄDRZE – Cztery wskazania mądrego przekazywania", to kampania organizacji pozarządowych dla obywateli, dzięki której wybór jednej z ponad 7000 organizacji uprawnionych do otrzymania 1% ma być wyborem świadomym i dającym satysfakcję
z powierzenia części podatków na dobro wspólne. Kampania jest pilotowana wspólnie przez Radę Działalności Pożytku Publicznego, Forum Darczyńców i Ogólnopolską Federację Organizacji Pozarządowych. Kampania reklamowa wpisuje się w szerszy kontekst działań zainicjowanych przez środowisko organizacji pozarządowych działających na rzecz poprawy warunków realizacji celów statutowych własnego sektora.
Kampania powstała jako odpowiedź na nieprzychylną atmosferę wokół przekazywania 1% podatków na rzecz organizacji pożytku publicznego, która była efektem nieodpowiedzialnych działań szefów niektórych z nich. Chcieliśmy zwrócić uwagę na fakt, iż większość fundacji i stowarzyszeń posiadających status OPP (organizacji pożytku publicznego) działa na rzecz ważnych społecznie celów i warto je wspierać – mówi Paweł Prochenko, prezes Fabryki Komunikacji Społecznej, która odpowiedzialna była za kampanię. Szczegółowe porady jak wybrać organizacje, którym chce się przekazać 1% podatku, znajdują się na stronie internetowej pozytek.ngo.pl.
Spoty kampanii będą promowane w programach 1. i 2. TVP Polska, TVP Kultura, TVP Polonia, OTV Białystok, OTV Bydgoszcz, OTV Gdańsk, OTV Gorzów Wielkopolski, OTV Katowice, OTV Kielce, OTV Kraków, OTV Lublin, OTV Łódź, OTV Olsztyn, OTV Opole, OTV Poznań, OTV Rzeszów, OTV Szczecin, OTV Wrocław oraz WOT.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
23.04.2025
Nie bądź internetowym trollem
-
23.04.2025
Jak czytają Polacy?
-
20.04.2025
Dove walczy z presją idealnego wizerunku
-
20.04.2025
Jeż, żaba i trzmiel ratują planetę
-
18.04.2025
„Klara buduje” — Erbud walczy ze stereotypami w budownictwie
-
14.04.2025
Całkiem (nie)znany gatunek kwiatów