Pracownicy londyńskiej agencji reklamowej realizują własną kampanię przeciwko "pseudopiłkarzom". Sprzeciw wobec niestosownych zachowań zawodników piłkarskich postanowiła wyrazić grupa ojców z agencji BETC pod przewodnictwem jej CEO – Matthew Charltona. Zatroskani o dobro dzieci, stworzyli spot „Competition”. Osią jego akcji jest ogłoszenie przez nauczycielkę wyników konkursu plastycznego, które wywołuje wśród dzieci reakcję do złudzenia przypominającą tę z muraw boisk piłkarskich, będących nierzadko areną dla słownej i fizycznej agresji zawodników w stosunku do arbitra, jak i innych sportowców. Na złą atmosferę na boiskach piłkarskich oraz negatywne skojarzenia wokół piłki nożnej składają się nie tylko zachowania pseudokibiców, ale przecież także piłkarzy.
Komunikat spotu jest jasny: piłkarze często stanowią negatywne wzory do naśladowania dla najmłodszych. Zamiast inspirować i dawać pokaz swych sportowych umiejętności, raczą kibiców, niestosownym, a często agresywnym i prymitywnym zachowaniem. Wszystko to na oczach milionów widzów, wśród których znajdują się także dzieci. Istnieje zagrożenie, że postawy rodem z boiska mogą zostać przeniesione poza stadion przez najmłodszych, często wzorujących się na swych piłkarskich idolach.
Wiele sędziowskich decyzji budzi sprzeciw, ale ważny jest sposób, w jaki jest wyrażany. Jest to szczególnie istotne w sporcie, gdzie najważniejszy powinien być duch uczciwej rywalizacji i szacunek dla rywala. Tymczasem piłkarze w ferworze zaciętej walki mają tendencję do zapominania o tym. Lista przewinień piłkarzy jest długa: potyczki słowne, wzajemne przepychanki, symulacyjne oraz agresywne zachowania, mające na celu wymuszanie konkretnej decyzji lub jej zakwestionowanie.
W związku z tym, twórcy kampanii stworzyli na portalu Facebook profil Keep Footy Beautiful stanowiący platformę do wyrażenia niezadowolenia z „mało sportowych”, nieuczciwych zachowań piłkarzy oraz zachęcenia ich do wspierania pozytywnych wzorców podczas gry. Akcja skierowana jest do rodziców, menadżerów, a także winowajców całego zamieszania – piłkarzy.
D. Wilk
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
09.02.2025
Konferencja CSR Poland 2025
-
08.01.2025
Truck Care ostrzega przed martwy polem
-
22.12.2024
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów