logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Ofiary chowają się w cieniu
15.07.2010
Tematy: Kampanie, Polska, Walka z przemocą

Ofiary chowają się w cieniu



Mroczne, smutne twarze na billbordach, przestraszeni i załamani ludzie w spotach telewizyjnych i radiowych. Wszyscy z trudem opowiadają o swoich ciężkich przeżyciach. Druga odsłona kampanii Ministerstwa Sprawiedliwości „Poznaj swoje prawa. Wyjdź z cienia. Pozwól sobie pomóc” (pierwsza – telewizyjna miała miejsce na początku br.) ma zwrócić uwagę osób, które nie zgłaszają przestępstw przeciwko nim popełnionym.

Od stycznia do czerwca 2010 roku wykrywalność sprawców przestępstw wyniosła 73, 5 %, jeszcze w I półroczu 1999 r. było to 49,2%. Ofiara przestępstwa, to zarówno ofiara gwałtu, pobicia, kradzieży jak i oszustwa. Byłoby ich jeszcze więcej, gdyby nie to, że część ofiar nie zgłasza przestępstw z powodu strachu czy wstydu lub z braku wiary w powodzenie śledztwa. Celem kampanii jest uświadomienie, że osoby pokrzywdzone przestępstwem mają swoje prawa, że mogą tych praw dochodzić i w końcu że nie zostaną same ze swoimi traumatycznymi doświadczeniami.

Reklamy odsyłają do strony internetowej www.pokrzywdzeni.gov.pl, na której znaleźć można m.in. adresy ośrodków pomocy dla osób pokrzywdzonych i wzory ponad 20 dokumentów, np. zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa, czy zażalenie na bezczynność organu ścigania.

Kampania przywołuje różne rodzaje przestępstw, jednak unika dosłowności, dzięki czemu pozwala zidentyfikować się z problemem szerszej grupie odbiorców i buduje uniwersalny, lecz jednoznaczny i wiarygodny przekaz.
M.Prządka



Nazwa kampanii:
Poznaj swoje prawa
Czas:
2010.7.14 - 2010.11.30
Nadawca:
Ministerstwo Sprawiedliwości
Media:
Telewizja, radio, prasa, billboardy, internet
Wykonawca:
Kofeina
Adresaci:
Osoby pokrzywdzone w wyniku przestępstwa
Hasło kampani:
Poznaj swoje prawa. Wyjdź z cienia. Pozwól sobie pomóc





12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek