logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Odpowiedzialna moda od kuchni – rusza Fashion Revolution Week
23.04.2019
Tematy: Wydarzenia, Polska, Ekologia i środowisko, Konsumpcjonizm i konsumenci

Odpowiedzialna moda od kuchni – rusza Fashion Revolution Week



Fundacja Kupuj Odpowiedzialnie, Fairtrade Polska i Fashion Revolution Poland rozpoczynają cykl spotkań dla osób ze świata mody, zainteresowanych zrównoważoną i sprawiedliwą produkcją odzieży. 27 kwietnia organizowane jest spotkanie w Warszawie, a 11 maja w Krakowie.

24 kwietnia 2013 roku na terenie kompleksu Rana Plaza w pobliżu Dhaki w Bangladeszu zawalił się ośmiokondygnacyjny budynek, mieszczący kilka fabryk odzieży, bank oraz wiele sklepów. Zginęło wówczas 1127 osób – głównie kobiet zatrudnionych jako szwaczki. Tragedia została uznana za największą katastrofę budowlaną pod względem liczby ofiar śmiertelnych w czasach współczesnych. Od tego czasu, w rocznicę tragedii w Rana Plaza, na całym świecie obchodzony jest Fashion Revolution Week. Ma na celu nie tylko uczczenie pamięci ofiar, ale też ogólnoświatową debatę na temat poprawy sytuacji pracowników pracujących dla marek odzieżowych. W tym roku Fashion Revolution Week potrwa od 23 do 29 kwietnia.

Coraz więcej firm stara się produkować odpowiedzialnie. Firmy te mają spory potencjał, aby wprowadzać różne sprawdzone innowacje, np. korzystać z bawełny z certyfikatem Fairtrade. Certyfikat ten umożliwia rolnikom uzyskanie uczciwej ceny, wsparcie techniczne, szkolenia i doradztwo oraz tzw. premię Fairtrade, o wykorzystaniu której rolnicy decydują sami i którą mogą przeznaczyć na rozwój działalności lub realizację wybranych przez siebie projektów społecznych – mówi Maria Huma, Prezeska Fundacji Kupuj Odpowiedzialnie, ekspertka ds. tekstyliów i bawełny w Fairtrade Polska.

Spotkania „Odpowiedzialna moda od kuchni” mają na celu stworzenie platformy wymiany informacji, wiedzy i dobrych pomysłów między osobami, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z modą, jak również tymi, które etyczną produkcją ubrań zajmują się na co dzień. Do projektu zaproszono ekspertów i ekspertki specjalizujących się w temacie odpowiedzialnej mody: Marię Humę z Fairtrade Polska oraz Fundacji Kupuj Odpowiedzialnie, Bartosza Ladrę z marki Elementy, Pawła Urbańskiego z farbiarni GOTS, Agnieszkę Smektałę z firmy INZPIREA, Ewę Polkowską, Magdalenę Płonkę, Vladislava Grina z Fashion Revolution, Martę Karwacką, Aretę Szpurę, Annę Piętę i Magdalenę Korol.

Więcej informacji na temat Fashion Revolution Poland można znaleźć TUTAJ.

Więcej informacji na temat spotkań „Odpowiedzialna moda od kuchni” można znaleźć TUTAJ.

Informacje na temat produkcji bawełny oraz certyfikacji Fairtrade znajdują się TUTAJ.

prawa człowieka Fundacja Kupuj Odpowiedzialnie Ekologia i środowisko Fashion Revolution Week Fairtrade Fairtrade Polska


Tematy:
Ekologia i środowisko, Konsumpcjonizm i konsumenci
Kraje:
Polska





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 12.05.2025Kampanie

    Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej

  • 10.05.2025slider

    Trójka o kobietach w kosmosie

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

  • 08.05.2025Kampanie

    „Pomyśl przed” – kampania o bezpieczeństwie na drodze

  • 07.05.2025slider

    Imperium zbudowane na odpadach

  • 06.05.2025slider

    LEGO Braille Bricks po polsku

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek