Trafić na pomnik, ale bynajmniej nie za zasługi, można przez… brak elementów odblaskowych. Odblaski sa widoczne już z odległości co najmniej 150 metrów, gdy ich nie ma, widoczność zmniejsza się do 20 metrów. Kampania edukacyjna Autostrady Wielkopolskiej SA (AWSA) prowadzona jest pod hasłem "Postaw na odBLASK… zanim trafisz na pomnik".
Jak podają organizatorzy, w miesiącach jesienno-zimowych na polskich drogach dochodzi do największej liczby wypadków z udziałem pieszych. W 2013 roku na drogach w Polsce doszło do 9498 takich wypadków, w wyniku których zginęło 1140 osób, a 8802 zostało rannych. W co piątym wypadku, do którego doszło w terenie niezabudowanym zginął człowiek. Ponadto w 4723 wypadkach zginęło 304 rowerzystów, a 4144 zostało rannych. Mimo, że na trasach autostrad obowiązuje zakaz ruchu pieszego, zdarzają się sytuacje awaryjne, w których kierowca jest zmuszony opuścić pojazd i wówczas niezbędne jest założenie kamizelki odblaskowej, która może uratować życie.
Autostrada Wielkopolska SA od kilku lat prowadzi kampanie edukacyjne związane z bezpieczeństwem na drodze. "Postaw na odBLASK… zanim trafisz na pomnik" to kontynuacja ubiegłorocznej akcji "A2, że bezpiecznie. Postaw na odBLASK", do której AWSA zaprosiła postaci ze świata mody: RISK made in WARSAW oraz Różenę Opalińską.
Tegoroczna kampania ma zachęcić do korzystania z kamizelki odblaskowej i uświadomić, że ten element może uratować życie. Film bazuje na łączeniu dwóch technik realizacji obrazu – wideo oraz animacji. Zdjęcia do filmu, w tym ujęcia lotnicze, były realizowane w Poznaniu, Warszawie, Krakowie i Gdańsku. Film przedstawia historię turysty, który zwiedza polskie miasta podążając szlakiem popularnych polskich pomników. Wyposażony w latarkę, podróżuje nawet po zmroku. Przemierza polskie drogi w poszukiwaniu pomników, które fotografuje do swojego albumu. Jedna z jego podróży posiada dwa przeciwstawne scenariusze. W każdym przypadku bohater "trafia na pomnik". Okazuje się jednak, że "pomnik" ma dwojakie znaczenie.
Uzupełnieniem akcji jest angażująca użytkowników Facebooka aplikacja pt. "Stawiam sobie pomnik za odBLASK", która zaprasza do odpowiedzi na jedno z trzech pytań dotyczących odblasków. W zależności od poprawności odpowiedzi, efektem finalnym jest: "pomnik za zasługi" bądź "pomnik za lekkomyślność".
Dodatkowo na profilu AWSA na Facebooku zamieszczona zostanie seria porad oraz konkursy z kamizelkami odblaskowymi w formie nagród. Akcja potrwa do 14 grudnia.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
08.01.2025
Truck Care ostrzega przed martwy polem
-
22.12.2024
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO