Obywatelu, powstań! Nie stój murem! To nie dyskoteka! – apeluje Zarząd Transportu Miejskiego do pasażerów. Walkę z trzema częstymi i irytującymi zachowaniami w komunikacji miejskiej ZTM prowadzi za pomocą kampanii plakatowej.
Kreacje na plakatach kampanii (umieszczonych w pojazdach warszawskiej komunikacji miejskiej) przedstawiają przerysowane, negatywne scenki rodzajowe występujące w komunikacji miejskiej, z humorystycznym hasłem oraz tekstem historycznym związanym z konkretnym zachowaniem.
Do sondy wybrano te kategorie irytujących lub problematycznych zachowań, które najczęściej były zgłaszane do Zarządu Transportu Miejskiego. Blokowanie wyjścia z pojazdu, utrudniające wysiadanie innym zostało uznane za najbardziej przeszkadzające przez ponad połowę (52%) ankietowanych. 21% najbardziej drażni głośne słuchanie muzyki, 18% rozmowy przez telefon komórkowy. Nieustępowanie miejsca osobom starszym, niepełnosprawnym czy kobietom w ciąży najbardziej przeszkadza 9% głosujących.
W sondzie dostępnej na stronie internetowej ztm.waw.pl oraz facebook.com/ztm.warszawa wzięło udział 6526 osób. Celem kampanii jest wyrobienie i utrwalenie w grupie docelowej pozytywnych nawyków podczas korzystania z komunikacji miejskiej, czyli uwrażliwienie ludzi na potrzeby i komfort podróży innych osób.
W przyszłym roku planowana jest kolejna odsłona kampanii, dotycząca także innych złych zachowań wskazywanych przez pasażerów.
Portal kampaniespołeczne.pl jest partnerem kampanii.
zobacz także
-
15.05.2025Wydarzenia
Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich
-
14.05.2025Wydarzenia
Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie
-
12.05.2025Kampanie
Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej
-
10.05.2025slider
Trójka o kobietach w kosmosie
-
08.05.2025Kreacje / printy
Za każdym motocyklistą…
-
08.05.2025Kampanie
„Pomyśl przed” – kampania o bezpieczeństwie na drodze