Obywatelu, powstań! Nie stój murem! To nie dyskoteka! – apeluje Zarząd Transportu Miejskiego do pasażerów. Walkę z trzema częstymi i irytującymi zachowaniami w komunikacji miejskiej ZTM prowadzi za pomocą kampanii plakatowej.
Kreacje na plakatach kampanii (umieszczonych w pojazdach warszawskiej komunikacji miejskiej) przedstawiają przerysowane, negatywne scenki rodzajowe występujące w komunikacji miejskiej, z humorystycznym hasłem oraz tekstem historycznym związanym z konkretnym zachowaniem.
Do sondy wybrano te kategorie irytujących lub problematycznych zachowań, które najczęściej były zgłaszane do Zarządu Transportu Miejskiego. Blokowanie wyjścia z pojazdu, utrudniające wysiadanie innym zostało uznane za najbardziej przeszkadzające przez ponad połowę (52%) ankietowanych. 21% najbardziej drażni głośne słuchanie muzyki, 18% rozmowy przez telefon komórkowy. Nieustępowanie miejsca osobom starszym, niepełnosprawnym czy kobietom w ciąży najbardziej przeszkadza 9% głosujących.
W sondzie dostępnej na stronie internetowej ztm.waw.pl oraz facebook.com/ztm.warszawa wzięło udział 6526 osób. Celem kampanii jest wyrobienie i utrwalenie w grupie docelowej pozytywnych nawyków podczas korzystania z komunikacji miejskiej, czyli uwrażliwienie ludzi na potrzeby i komfort podróży innych osób.
W przyszłym roku planowana jest kolejna odsłona kampanii, dotycząca także innych złych zachowań wskazywanych przez pasażerów.
Portal kampaniespołeczne.pl jest partnerem kampanii.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
25.09.2023
Jedyny słuszny kandydat
-
22.09.2023
#LasySięLiczą w całej Polsce. Zaproszenie na święto lasu 23-24 września
-
21.09.2023
Gdzie jest sęp?
-
20.09.2023
Zanim to się stanie
-
19.09.2023
Dach nad głową
-
19.09.2023
Paszport do przyszłości